Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Trekster
Hej Flatpanels!

Jeg håber i kan hjælpe eller lede mig i den rigtige retning.

Jeg har et Samsung 46ES8005 som blev købt 05/12 og er dermed udenfor garanti. I går da vi sad og så lidt håndbold kom der et meget højfrekvent lyd ud af mine højtallere, jeg har fjernsynet tilsluttet et anlæg som så har forstærket lyden. Jeg pillede anlægget fra og lyden var der stadig, men denne gang ikke så høj, hvilket er naturligt nok når det ikke blev forstærket.

Slukker man fjernsynet forsvinder lyden så jeg tænker det må være noget med PSU'en? Mine optioner er små da det er udenfor garanti...er det muligt selv at skifte PSU'en i den(hvor kan man købe den)? Kan det være det er det "klassiske" Samsung problem med electrolytter der er ved at manifestere sig selv? HVIS jeg selv kan lave det ville det være at foretrække frem for at smide 16k ud af vinduet :)

mvh

Denis
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg har ikke hørt om, at fejl i PSU'en skulle give lyde i højttalerne. Lyde i selve TV'et vil jo ikke blive til lyd i højttalerne. Optræder lyden på alle inputkilder - dvs. også på HDMI-kilder?
Af Trekster
Har ikke lige prøvet andre kilder en alm TV, det kan jeg lige teste når jeg kommer hjem.

Lyden er der også når jeg muter og kommer helt sikkert fra TV'et for kan lokalisere det nogenlunde til venstre side af fjernsynet når man kigger på det bagfra. Jeg har testet anlægget ved at koble min bærbar til det på samme input som fjernsynet bruger og der er intet, så det må på den ene eller anden måde komme fra TV'et desværre.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det lyder meget mystisk, at en mekanisk lyd fra TV'et skulle blive sendt videre til dit anlæg. Er det tilsluttet via et digitalt signal?
Af Trekster
Torben Rasmussen skrev:Det lyder meget mystisk, at en mekanisk lyd fra TV'et skulle blive sendt videre til dit anlæg. Er det tilsluttet via et digitalt signal?
Nej det er analogt(sorry, glemte at nævne det!!).

Det kører fra TV'et over til vores Sonos Connect:AMP via analog. Planen er at tage det ned af vægen her i weekenden skille det ad og se hvor problemet ligger. Så håber jeg, det kan løses..ellers bliver jeg meget skuffet og kommer nok tilbage efter råd efter et nyt TV som ikke er Samsung ;)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
OK, så lyden kan i virkeligheden godt være støj, der blot opsamles i kablet og ikke er noget der direkte kommer ud af højttalerne.
Af Trekster
Jeg er lige kommet hjem, støjen er der ved alle kilder og har desuden lagt mærke til at WiFi er forsvundet helt fra tvet. Den kan ikke længere se at den har WiFi så noget er helt galt :-/
Af Trekster
For de interesserede/dem der evt måtte opleve problemet selv.

Det viste sig at være WiFi modulet der var defekt, det er pillet ud nu og TV'et virker fint igen.