Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Kære alle,

Undskyld; jeg er totalt n00b her. Jeg ser aldrig selv TV. :)

Min far og mor skal have et nyt TV, og de vil gerne have en "se det program vi glemte at se i går" funktionalitet. Dvs. ikke en harddisk recorder el lign, men en on-demand streaming af allerede sendte programmer. Det skal først og fremmest være meget enkelt at betjene, for de er lidt oppe i årene.

Jeg tænkte om man kunne integrere DRs (pænt elendige) streaming i f.eks. en Apple TV eller lignende så det virkelig bliver nemt at bruge?

Hvad kan I foreslå til ovenstående behov? Det er primært dansk licensbetalt TV vi taler om, altså DR og TV2, regional-TV mm.

Tak for al hjælp! :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Der er ingen DR TV app på Apple TV, men hvis dine forældre ejer en iPhone eller iPad så kan de sende billedet over fra enheden til Apple TV trådløst via Airplay. Det er ganske nemt og så kan de se arkivet fra DR.

Det løser dog ikke opgaven for TV2, for selvom man kan se TV2 på samme måde via Apple TV, så har de spærret for en del indhold via Airplay.

Flere tv-udbydere har arkiv-funktion på deres boks, men så skal dine forældre have et decideret tv-abonnement sammen med tv-udbyderens boks. Det er sjældent særlig brugervenligt, da det ofte betyder to fjernbetjeninger.

Der findes også rene internetudbydere af tv-kanaler, som har "catch-up", altså arkiv fra de foregående dage. Et eksempel er Watz Me Now. Vi lavede en lille test her: http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1402993487
Under ikonet podcast på apple tv, ligger der arkiv af en hel del dr udsendelser, omend det er lidt rodet at finde rundt i da det er blandet sammen med udsendelser fra andre udbydere.