Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Insignia
Hei. Er det noen som har kjøpt en slik ennu ?
Jeg fikk min for ca 3 uker siden
Af Insignia
Feks om hvordan sortnivå er..hva type innstillinger som er blitt brukt..etc etc
Af JesperAndersen
- du kunne jo passende starte med at skrive om dine egne erfaringer ;)
Af Insignia
Jeg har hatt VT60 serien fra Panasonic-men den måtte byttes ut da jeg hele tiden fikk innbrente logoer.

Min erfaring med AX900 er at dette er den beste LED tvn jeg har sett. Har 8 serien fra Samsung fra 2012, og AX900 er mange mange ganger bedre

Synes at farve gjenngivelsen er bedre en på VT60 serien.

Sortnivå er fantastisk

Betrakningsvinkel er meget bra. Mister litt av "punchen" i farvene men ikke at det er noe problem. Selv sortnivå er bra fra siden

Sliter litt med at panelet ikke er helt sort når det bør være sort. At noen "soner" ikke slukker når de bør slukkes

Ellers en fantastisk flott tv
Af JesperAndersen
Insignia skrev:Jeg har hatt VT60 serien fra Panasonic-men den måtte byttes ut da jeg hele tiden fikk innbrente logoer.

Min erfaring med AX900 er at dette er den beste LED tvn jeg har sett. Har 8 serien fra Samsung fra 2012, og AX900 er mange mange ganger bedre

Synes at farve gjenngivelsen er bedre en på VT60 serien.

Sortnivå er fantastisk

Betrakningsvinkel er meget bra. Mister litt av "punchen" i farvene men ikke at det er noe problem. Selv sortnivå er bra fra siden

Sliter litt med at panelet ikke er helt sort når det bør være sort. At noen "soner" ikke slukker når de bør slukkes

Ellers en fantastisk flott tv
-du skriver at sort niveau er fantastisk....og senere at sort ikke er helt sort...ØH...jeg er lidt forvirret ?

Hvordan håndterer TV'et bevægelser/panoreringer ?
Af Insignia
Er derfor at jeg også har lagt ut dette med tanke på det jeg skriver om sort nivå.

I noen tillfeller så kan det se ut som at 1 sone ikke slukker helt med tanke på å få det helt sort.

Generelt så er sortnivået utrolig bra til å være LED.

Jeg skal sjekke litt mer nå i Julen om sortnivå og alt annet, da jeg ikke har fått sett på noen Blu Ray filmer ennu.

Ikke noe problem med det du spør om Jesper.
Af JesperAndersen
Insignia skrev:Er derfor at jeg også har lagt ut dette med tanke på det jeg skriver om sort nivå.

I noen tillfeller så kan det se ut som at 1 sone ikke slukker helt med tanke på å få det helt sort.

Generelt så er sortnivået utrolig bra til å være LED.

Jeg skal sjekke litt mer nå i Julen om sortnivå og alt annet, da jeg ikke har fått sett på noen Blu Ray filmer ennu.

Ikke noe problem med det du spør om Jesper.

mange tak for uddybning :)

- men man kan dermed sige at Plasma stadig har et bedre sort niveau end et/det bedste LED..?...
Af Insignia
Hvis man leser på de målingen av sort nivå så er vel PDP ennå bedre.
Men..jeg synes at gjenngivelsen av farver og da også sort i feks klær...hudfarver og en del annet er utrolig bra til LED å være på denne.

Som sagt..det skal testes ut mer i Julen med filmer med mye sort i for å sjekke

Tvn er jo veldig dyr da.Så man bør være sikker på at dette er en tv man har lyst på
Af Sploink
Insignia skrev:
Du kan ikke sammenligne en 2012 model med en 2014. Så skulle det være en HU8505 der sammenlignet med
Af Insignia
Man må sammenligne med det man har av erfaring. MIn erfaring er at LED 8 serien fra 2012 ikke er vært pengene som den kostet den gang. Det er så mye dårlig med den tv som ikke gjør at den er i nærhet av AX900

Samme som jeg sammenligner AX900 med VT60. Det er jo en 2013 modell..så..ja