Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej FP brugere.

Min chef har sat mig på en opgave med at finde noget nyt fladskærms tv til virksomheden, da vores nuværende desværre er brændt sammen.
Vores nuværende er et 50" Panasonic, og jeg har fundet et Sony 48" som vi regner med at sætte op i stedet for, det skal bare bruges til ventekunder og vise DR kanaler.

Men vores nye værkfører vil så gerne have et tv mere op som skal stå og vise nogle aktuelle tilbud samt en liste over de kunder som kommer ind i løbet af dagen for at byde dem velkommen på skærmen.

men hvordan gøres det nemmest?

Man skal vel have en server sat til som så er forbundet med vores system, således at det automatisk tager kundernes navne samt værksteds tider og overfører til skærmen??

Og kan det overhovedet lade sig gøre med en almindelig fladskærms tv?

Jeg er lidt på glat is mht. hvordan dette skal sættes op, så håber meget der er nogle som kan hjælpe lidt.

Mvh Kenni.
Kennid skrev:Hej FP brugere.

Min chef har sat mig på en opgave med at finde noget nyt fladskærms tv til virksomheden, da vores nuværende desværre er brændt sammen.
Vores nuværende er et 50" Panasonic, og jeg har fundet et Sony 48" som vi regner med at sætte op i stedet for, det skal bare bruges til ventekunder og vise DR kanaler.

Men vores nye værkfører vil så gerne have et tv mere op som skal stå og vise nogle aktuelle tilbud samt en liste over de kunder som kommer ind i løbet af dagen for at byde dem velkommen på skærmen.

men hvordan gøres det nemmest?

Man skal vel have en server sat til som så er forbundet med vores system, således at det automatisk tager kundernes navne samt værksteds tider og overfører til skærmen??

Og kan det overhovedet lade sig gøre med en almindelig fladskærms tv?

Jeg er lidt på glat is mht. hvordan dette skal sættes op, så håber meget der er nogle som kan hjælpe lidt.

Mvh Kenni.
du tager en mini pc og laver et slideshow i fx power point også sætter den til at spille, efter du selvfølgelig har sat den til det valgte tv med hdmi.
Af Kennid
tak for svaret, men jeg tænker mere på hvordan man får navnene og værksteds tiderne fra vores kalender system til at kører sammen med den server/ minipc eller hvad det nu skal være, så det bliver sat ind automatisk?, så det ikke er noget vi skal sidde og gøre manuelt hver morgen :)
Mvh :) '
Af dk9000
Kennid skrev:tak for svaret, men jeg tænker mere på hvordan man får navnene og værksteds tiderne fra vores kalender system til at kører sammen med den server/ minipc eller hvad det nu skal være, så det bliver sat ind automatisk?, så det ikke er noget vi skal sidde og gøre manuelt hver morgen :)
Mvh :) '
Du vil nok få en hel del god viden ud af at alliere dig med en web intergrator eller software ingeniør. Jeg kan desværre ikke hjælpe da jeg mangler nogle år af uddannelsen endnu :)
Af Kennid
Det er også planen at vi skal have fat på en IT sagkyndig, men ham vi har brugt indtil videre som også solgte og opsatte vores nuværende løsninger har vi valgt at droppe, vi tog kontakt til ham for en måned siden da vores tv brød sammen, og han lovede at komme indenfor en uge, og sådan er han blevet ved med at love og nu har vi valgt at droppe ham. bla. også fordi han har solgt alle tingene til firmaet for kæmpe overpriser og udnyttet at min chef ikke har nogen interesse på området og bare vil have det til at fungere.
Derfor vil jeg lige søge lidt op på området inden vi tager yderligere kontakt til nye steder så vi ikke bliver ved med at blive røvrendt :)

Men tak for hjælpen ;)
Af Mates
Hej Kennid

Hvilket kalendersystem er det i gerne vil integrerer med, over i et infoskærm system?

Vi har udviklet et system som administreres online, og vi har erfaring med integration til en del forskellige API'er / systemer efterhånden.

Tag et kig på http://www.screenpublisher.com

Du er velkommen til at kontakte os hvis du mener det ser interessant ud.
Af Kennid
Mates skrev:Hej Kennid

Hvilket kalendersystem er det i gerne vil integrerer med, over i et infoskærm system?

Vi har udviklet et system som administreres online, og vi har erfaring med integration til en del forskellige API'er / systemer efterhånden.

Tag et kig på http://www.screenpublisher.com

Du er velkommen til at kontakte os hvis du mener det ser interessant ud.

Tak for svaret, jeg vil prøve at gå videre med det til min chef.
Det er Carsoft planner som vi bruger :)