Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Michael77
Hey panel geeks :)

Endnu en af dem som overvejer nyt tv MEN som i ved er det en jungle..

Men jeg har da lidt kriterier som måske kan hjælpe mig lidt på vej og jeres råd self.

P.S. Jeg har luret lidt rundt på siden og er lidt varm på H7005 modellen men lad os nu se..

Min opsætning :
Jeg ser meget lidt alm tv (har kun grund pakke)
Netflix ser jeg heller ik rigtig men måske jeg kunne blive bidt igen
Lyd kører jeg over hjemmebio så det er ikke vigtigt.

De ting der er vigtig for mig med en tv er "eye candy" som jeg kalder det, altså det skal se godt ud uden at være vild og voldsom self, og helst "flyde" så meget så muligt..

Jeg henter en del serie og film selv og forsøger at hente det i den bedste kval 1080p med 5.1 lyd
Billedet kører jeg igennem pc`en via hdmi (så altså jeg kører som alm monitor på tv`et når jeg ser film) og lyden er somsagt også igennem pc`en via optisk til hjemmebio..

Så jeg tænker om mit hdmi setup kan begrænse mit eye candy? jeg bruger primært VLC player når det er

Det blev en længere smøre, håber det er andre nørder derude med lidt input :)
Af Michael77
Hov glemte lige at mit nuværende tv er et efterhånden lidt alrende Pana P42 G11 :)
Jamen de behov du beskriver og det du lægger vægt på, synes du gør et godt valg med H7005, det er et rigtig godt tv. Det ville jeg selv have valgt ud fra dine kriterier :)
Af Bent odense
Michael77 skrev:tak for input...andre der har noget? :)
JA købsanbefalinger her på fl der er H7005 sammen med alle de andre også nævnt ikke mindst Sony W8. ;)
H6905 er en model der har fået dårlige anmeldelser, den ville jeg gå udenom hvis jeg var dig. Hvis du nu er interesseret i UHD vil jeg vælge 7505, den har jeg selv og er glad ved den. Sony har også en model der hedder x8505, som flere har udtrykt at være tilfreds med.

Igen vil jeg sige at H7005 har et rigtig godt billede hvis det er et HD tv du er ude efter, den er også bedre end Sony w8 som jeg ser det
Af Michael77
Ja jeg så flere steder at 4k delen i det ikke var speicielt go...så det er væk...så indtil videre står det mellem 7005 og 7505 :) kommer helt an på prisen... :)
Af Michael77
Jeg tænker lidt at jeg vil kigge på 48" istedet for 55, jeg har somsagt et 42 nu...jeg sidder 2.5 max 3 m fra tv`et
Af Michael77
48" 7505 kører pt med en pris på 9k og jeg tror umiddelbart at 55" bliver lige voldsom nok nok i min stue...men jeg må en tur i elgiganten og se dem begge live :) eller i hvert fald et 48" vs 55" :)
Af Bent odense
Michael77 skrev:Jeg tænker lidt at jeg vil kigge på 48" istedet for 55, jeg har somsagt et 42 nu...jeg sidder 2.5 max 3 m fra tv`et
Det kan fint gå med et 55 på den afstand du har. :)
Af Bryno
Jeg gik for nylig fra et 37´ plasma til et 46´ 7005 og har nogenlunde samme siddeafstand som dig. Vil helt sikkert ikke gå højere end 50´ til min lille stue (20 m2) men det er jo en smagssag. Når man er i Elgiganten kan man nemt og hurtigt få et forskruet forhold til tv størrelser, for noget af det første man ser er et 55-60´ og næste stand har så et med 50´ og pludselig ser et 46´ret småt ud, men det gør det ikke nødvendigvis hjemme i din stue :)
Af Bryno
Gode reviews og endnu skarpere pris. Ser frem til at se hvad Januar udsalget bringer :)