Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Håber jeg kan få råd fra jer eksperter :-)

Før jeg køber dyrere gadgets, plejer jeg at sætte mig fhv grundigt ind i tingene. Har læst meget om Philips' fejl og har så været inde i TC for at høre nærmere om det og se det med egne øjne. Kunne umiddelbart kun se "fejl" ved fuldstændig blå skærm - der var persienner, men meget sparsomt. Ved visning af film kunne jeg intet se af "fejl"..... Men man skal måske se den ved aften-tiden for at kunne konstatere fejlene...?

Ved sammenligning af to ovennævnte modeller, sagde sælger, at den eneste fordel, Samsung havde, var billedet. Men at det ikke var en stor forskel. På alle andre punkter vandt Philips. Dette resulterede i, at jeg har lagt Philips til side.

Men er desværre kommet i tvivl imellemtiden.... Er bange for at fejlene i Philips kommer frem på et senere tidspunkt. Jeg er ellers meget glad for Ambilight-delen. Og faktisk den eneste grund til at jeg ville vælge Philips. Den koster nu kun 13000 - som demo. Design-mæssigt synes jeg, Samsungs er federe. Den koster 11000 kr.

Hvad ville I råde mig til...??

Min kammerat har bestilt Samsung LE40R86'eren...

Eller I har måske andre alternativer...? Har set på Philips nye modeller (med ambilight), men hvornår kommer de overhovedet ud? Og er prisen overkommelig dvs max 13000 kr. Umiddelbart hælder jeg mest til Philips og Samsung, da designet også spiller en vigtig rolle, og i mine øjne producerer de de fedeste skærme. Fik at vide at Toshibas billedekvalitet var i topklasse, men designet er i slet ikke mig.

Skal hente dem på onsdag, håber I kan hjælpe inden da. Undskyld, hvis jeg har stillet dumme spørgsmål.

På forhånd tak.

Godnat allesammen :-)
Brugeravatar
Af azrael
Altså, Philips' 9731D-serie er jo stadig noget af det ypperste inden for LCD, hvis ikke der lige var problemerne med netop 37"-modellen. Den turde jeg altså slet ikke købe. Hvis du ikke går op i fuld HD-opløsning, så var et kig på Sonys D3000-serie måske noget? Ellers er der jo også de efterhånden mange serier fra Toshiba. For slet ikke at glemme Panasonics plasma... :)
Af saksuk
azrael skrev:Altså, Philips' 9731D-serie er jo stadig noget af det ypperste inden for LCD, hvis ikke der lige var problemerne med netop 37"-modellen. Den turde jeg altså slet ikke købe. Hvis du ikke går op i fuld HD-opløsning, så var et kig på Sonys D3000-serie måske noget? Ellers er der jo også de efterhånden mange serier fra Toshiba. For slet ikke at glemme Panasonics plasma... :)
Tak for svaret :-)

Er gået væk fra Philipsen - ønsker mig minimum 40" nu :-)

Sony's ser fornuftig ud, men tror desværre den er lidt for dyr lige pt. Mit budget ligger ca på 12000-13000 kr.

Toshibas design tiltaler mig ikke.

Foretrækker desværre LCD - frygter burn-in på plasma, da jeg sommetider kan være lidt uforsigtig med mine ting :-). Falder f.eks. tit i søvn foran fjerneren :-)

Men nogle erfaringer med R86...??
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg mener ikke du bør være bekymret for plasma-TV. Selvom du falder i søvn foran TV-et betyder det jo ikke at skærmbilledet brænder mere fast end hvis du sad og så på det?

Når du først er kommet ud over de indledende timers brug er der desuden en ret begrænset risoko for fastbrænding. TV-kvaliteten er altså bare noget bedre end det du finder på et LCD-TV. Du kan jo sagtens få et Samsung plasma TV så designet stadig ligner det du ser på nu - jeg vil helt klart også anbefale plasma TV fra Samsung. De har desuden en glimrende menu til at udviske burn-ins hvis man skulle opdage at et af TV-logoerne er synlige.