Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Hej Flatvenner

Er der nogle der har prøvet..../....eller ved..... om en moderne "flad" kan tåle at trække et par små reol højttalere i stedet for de indbyggede ?

Mit tv er ved at være så gammelt at jeg godt tør skille det ad og "sakse" et højttaler signal direkte ved enheden.

Jeg har selvfølgelig ikke tænkt mig at de indbyggede også skal spille samtidig med de udvendige så de bliver frakoblet.

Måske mit spørgsmål er lidt nørdet men det kunne jo være der var nogle "derude" som også er lidt elektroniktosset og som har gjort sig nogle erfaringer .......

JEG er især nervøs for om hvorvidt Tv'ets forstærker kan tåle at trække et par mere strømkrævende højttalere end de indbyggede må være....men det er muligvis en ubegrundet frygt ?????? O-O
Det er ikke sikkert der er meget power i tv til at drive andre enheder.

Men kan ikke se du brænder noget af så længe du har styr på kablerne .

Det er bare at prøve, Men regn med tv's forstærker sikkert ikke er på mere end 5-10 watt så der bliver ikke meget overskud til at drive nogle større enheder.

En bedre løsning er at lade tv drive nogle aktive enheder, snop signalet fra højttalere i tv via en hig/low converter og over til et par aktive højttalere, Så virker fjernbetjeningen også til at regulere lyden.