Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Runepedersen
Jeg har læst og læst og læst og finder ret mange emner om at Netflix er uvirksomt i starten når folk pakke deres nye tv ud af kassen og forsøger at lave indstillinger og skabe et overblik over alle de funktioner som det nye tv rummer!

Jeg er ny med Smart-Tv og hold da fast i masse funktioner mit nye samsung 46H7005 rummer :-)

Jeg har været igennem indstillingerne og det skulle også gerne være fuld opdateret med nyeste opdatering fra 2. dec 2014.

Når jeg vil starte Netflix op kommer den store røde skærm med Netflix i hvidt og efter et kort stykke tid melder den fejl. Jeg havde mulighed for at kontrollere fejlen, hvor der står noget lignende:

fejl netflix server 1 (rødt kryds)
fejl netflix server 2 (Rødt kryds)
fejl netflix server 3 (rødt kryds)
fejl netflix server 4 (rødt kryds)
Internet forbindelse (grøn flueben)

Det jeg kan læse mig til er at det er et internetforbindelses problem, men internetforbindelsen virker (kan ex surfe i browseren), dog er der langt fra fuldt signal...

Nogen som kan hjælpe?

På forhånd tak :-)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
For at udelukke at det er din WiFi-forbindelse, så vil jeg foreslå, at du prøver at sætte et kabel direkte i skærmen fra routeren.

Min erfaring siger mig, at de WiFi-routere som medfølger fra en internetudbyder ofte har dårlig dækning og ofte tér sig ret tosset.
Af sharders
Jeg har nøjagtig samme problem.
Netflix fejl nw-4-8.
Tv'et er 46H7005 opdateret til nyeste firmware.
Hvad gør man? Hvis netflix ikke virker, kan jeg ligeså godt returnere tv'et. :((

Jeg vil tilføje, at jeg har fuld knald på mit fibersignal.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Det har jeg faktisk gjort på min PlayStation 4. Det betød, at jeg kunne downloade spil fra butikken ikke bare lidt hurtigere, men ekstremt meget hurtigere :) Det er Google's DNS, kort sagt et system der oversætter f.eks. www.eksempel.dk til numre, som enhederne kan forstå.

Det er da værd at prøve. DNS-indstillingerne ændres under netværksindstillinger på de fleste enheder. Her skal man vælge manuelt og så indtaste dem. Alle de andre (IP, gateway osv) skal forblive uændret ift. det de står på nu.
Af Jens12
Hej,

Jeg har oplevet fuldstændig det samme med samme fjernsyn - den lede fejlmelding, der hedder NW-4-8.

Jeg har læst en del på nettet, der foreslår en hel masse forskellige løsningsmodeller, som god ikke har løst mit problem.
Derfor ringede jeg til samsung og netflix. Det, der skulle være problemet, er, at den nyeste opdateringer til vores model er fra 19/11-14, mens andre nye modeller har fået en opdatering fra 02/12-14. Denne opdatering, som jeg/vi venter på, skulle indeholde den nyeste opdatering af netflix appen. Den netflix app jeg/vi har liggende er af version hedder SDK 4.0.5, mens den nye (og virksomme) version hedder SDK 4.0.6.
Derfor tror jeg, at i bliver nødt til at vente til, at Samsung udgiver det nye firmware til vores model. Efter kundeservice hos Samsung skulle det gerne ske inden for én uges penge.

Hvis I imellemtiden finder en anden løsning, må I gerne dele :)

Mvh,
Jens
Fedt Jens håber at du har ret. Vil lige kontrollere om en uges tid;-) Du må meget gerne vende tilbage her på kanalen, hvis dit Netflix kommer til at virker og jeg skal ligeså ;-)
Jeg skriver såfremt mit kommer til at fungerer;-) Der har mig bekendt ikke lagt opdateringer ud endnu? Jeg trykker på "menu" og går ned til "support" og "softwareopdatering"
Af williamBonney
Jeg har samme problem på Samsung 7005 og jeg har kontaktet både Samsung og Netflix i denne uge og kan ligesom andre herinde bare beskræfte at problemet ligger hos Samsung.

De sagde hos Samsung support, at jeg godt kunne forvente der ville gå flere måneder inden der kommer en update som fixer dette.
Er egentlig meget tæt på at leverere dette TV tilbage, da jeg synes det her er under al kritik!
Af Runepedersen
Tja, mon man kan bytte det? Det var egentligt en af de største grunde til at jeg købte det, at netflix kunne benyttes. Jeg har desværre smidt kassen ud ved ikke om det gør noget:-( der står jo i specifikationerne at det er netflix kompatibelt?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 21