Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MasterSoren
Hej folkens.

Efter at have flyttet er mit gamle trofaste Panasonic TH-42PX80E klar til pension. Dels på grund af størrelsen men også på grund af vægten. Jeg tænker at købe en beslag med drejearm og 28 kg ud af de gængse beslags maks. belastning på 30 kg gør mig lidt nervøs.

Derfor er jeg på jagt efter et nyt tv. Eftersom det er lidt over 6 år siden jeg sidst satte mig ind i hvad der godt og hvad der er skidt går jeg ud fra der er sket en del siden. Jeg håber derfor på nogle venlige sjæle der kan hjælpe mig med at pege på noget hardware der giver mig noget for pengene. Jeg har forsøgt at kigge nogle af de aktuelle tråde på siden igennem men det er primært tv i størrelsen over 42 tommer der bliver linket til hvor jeg søger noget i størrelsen på maks. 37 tommer. Dette grundet at jeg sidder omkring 2 m væk fra fjernsynet.

Budgettet har en smertegrænse på 6000 og det ville være at fortrække hvis det var en del smallere end mit nuværende. ;;)

Det skal primært bruges til at se kabeltv på så det ret essentielt at det har dvb-c tuner og mpeg4 tuner. (Jeg aner ikke om alle nye tv har det nu om dage?) Ydermere skal det tilsluttes PC'en så der er mulighed for netflix også :)

På forhånd tak. Håber der er nogle der har mod på at give deres besyv :)

Mvh. Søren.
Af PeterD
Hej Søren.

Nu da du er Panasonic mand (og TAK for det! :) ) ser jeg ingen grund til at være utro.

Det skulle lige være hvis du kunne finde et god tilbud på et 32"-37" Sony (W605?-W805? fra 2014) LED skærm fra Komplett.dk eller Elgiganten.dk ( HUSK at google modelnummeret og mærke og skriv test eller review bagefter) og check priser på pricerunner.dk

Både flatpanels.dk og hdtvtest.co.uk har jævnligt test af 32" skærme. Omvendt kan det være Sony og Philips laver gode skærme, også i den klasse. Husk igen at købe en med et godt billed.

PS. Fona, Expert og Elgiganten har masser af 32-37" skærme de vil sælge dig. Og fortæller dig sikkert en masse

Et rigtig godt 37" ligger vel på en 4-5000 kr.

og så kommer vi tilbage til 2 linje...

37" X10 til salg i Vanløse for 2500 kr og

37" C10y til salg Hillerød for 1100 kr.

Begge med DVB-C kabeltv tuner. Et sats ja, men biledkvaliteten burde være i orden hvis det er velholdt ( PS brug Normal eller Biografsetting, dæmp kontrast og farver og slå alle Billedforbedringer FRA så er det ikke helt hen i vejret med ansigtstoner, og sortniveau
Af umarsahb
Hej folkens.

Efter at have flyttet er mit gamle trofaste Panasonic TH-42PX80E klar til pension. Dels på grund af størrelsen men også på grund af vægten. Jeg tænker at købe en beslag med drejearm og 28 kg ud af de gængse beslags maks. belastning på 30 kg gør mig lidt nervøs.