Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle I kloge hoveder!

Jeg har et spørgsmål.

Jeg står nu med en afgørende beslutning; liv eller død for de fremtidige aftener på sofaen en fredag aften!

Efter en lang søgen, står jeg med 2 forskellige TV, som jeg skal vælge imellem. Begge fjernsyn har kvaliteter, som jeg vægter højt, og i sidste ende er jeg sådan set bare i tvivl vedr. kvaliteten og i særdeleshed LG's WEBos. :)

1. kandidat er LG 55LB671v.
Dette er en 2014-model, som hverken er topmodellen eller den billigeste. Den er solidt placeret et sted i midten.
671v har WEBos, Magic Remote, opdateringsfrekvens på 200Hz og alt hvad hjertet begærer til lige under 7000.

Modkandidaten er Samsung UE55h6470.
Meget lignende LG'et, er dette også en mellem-model.
Det har stoort set de samme specifikationer som LG'et, samt en Smart Remote og et meget bredt udvalg på Smart platformen. Det er lidt billigere end LG'et.

Spørgsmålet er meget simpelt: Hvilket er det mest fornuftige at købe? Jeg har en idé om, at det langsigtede køb er LG, da det inkluderer WEBos. Men bliver Samsungs Smart-platform opdateret i løbet af næste år?

Jeg er ærlig talt mest til Samsung, da jeg synes, at brugerfladen er bedst her, men den tanke kan nemt overses, hvis der er meget fortaleri for LG.

Håber, I kan hjælpe!

På forhånd tak :)

- Aske
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Samsungs smart-TV kan du ikke få opdateret med mindre du køber et TV med mulighed for deres One Connect box. Det har 6-serien ikke. Dvs. du får nok et par firmware-opdateringer, men du får ikke 2015-platformen af deres Smart-TV uanset hvad.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg retter lige mig selv: det hedder evolution kit til disse modeller. Nej, 7005 har ikke mulighed for evolution kit.
Af AskeSylvester
Hmm.. Det er da en fantastisk måde at øge Samsungs indkomst på, at man ofte skal købe Evolution Kit efter at have givet flere tusind for TV'et.. :)

Men tak for svar, Torben!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det skal du jo kun hvis du vil have nyeste smart-platform.