Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af soves12
Hejsa,

Jeg skal købe en julegave til svigerforældrene, og det er blevet besluttet, at det skal være en ny fladskærm.
Budgettet er på max 6000 kr.
Og skærmen må meget gerne være omkring 50" (De er lidt oppe i alderen og ser ikke just fremragende)

Jeg håber meget på jeres hjælp herinde, for jeg er på bar bund med den slags...

Kh

Søren
Af jala
hvad med den LG ved harald nyborg til 3000 ?

Den får gode anmeldelser.
Af PeterD
SATANS: Havde du spurgt for 1 år siden havde jeg sagt: Panasonic G30 Plasma.
men det løb er jo desværre kørt (hvem sagde DBA.dk?) Så vi kigger på 2014:

]Det er ved at være gavetid og sikke mange der ønsker svar i den prisklasse.....

1. Check altid priser hos Pricerunner.dk

2. Du går som regl ikke forkert ved Philips, Sony, Samsung og Panasonic

Et bud kunne være Sony W6(05) og Panasonic AS640.

Sidstnævnte kan være lidt sværere at finde, men designmæssigt og billedmæssigt er det søgningen værd..

(Der er også AS 650 i samme mærke, men panelet i AS640 skulle sågar være bedre end det i AS650

PS. GLEM SÆLGERNE og de "skindende tilbud" som typisk Samsung og LG fører sig frem med..Gode skærme. javist men syntes nu billedet skal være i orden, så gå hellere efter billedkvalitet og derefter pris.

Du kan gå og samtidig få meget godt til 6000 kr og selvom dine svigerforældre ikke ser knap så godt, er de i det mindste sikker på billedet er i orden..

Hvis du så er en ægte julemand, hjælper du med indstilling af kanaler. Lægger dem der hvor de vil have dem og indstiller billedet til dem.

Brug Normal eller Biograf settings og skru lidt ned for farverne (så de får den rigtige ansigtsfarve) og slå alle biledforbedringer FRA.

Hvis du holder dig til mine anbefalinger bliver du udråbt til: Årets Svigersøn 2014.

Det er ganske givet!

PS. Hvis du vil vide mere om tests af skærme. Så kig rundt her på siden og se testvindere etc.

Anden side som du kan kigge på; hdtvtest.co.uk. evt. ljudochbild.se
Af soves12
Det blev til Panasonic AS640 i 55" :-)

Nu leder jeg faktisk efter en skærm til mig selv.

Og jeg har lidt kig på Samsung UE60H7005.

Jeg ved ikke, om du har et bedre bud end det i den prisklasse?

Det står til knap 13.000.

Jeg leder efter en fladskærm, der er mindst 55" tommer og koster omkring 12-13.000 :-)
Af PeterD
Hvis du er HELT SIKKER på den har et BEDRE billede end AS640, så kunne det være en mulighed..

Kender ikke deres menu/opsætning så godt, men hvis du foretrækker menusystemet bedre end hos Panasonic så er det Samsung for dig :)

Vedr.7005 har du selvfølgelig checket Pricerunner?