Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af K83
Efter at have haft et 40 tommer Samsung LCD i et par år mener jeg det må være på tide med et en opgradering, men at købe TV idag er jo som at finde vej i Amazonas uden kompas!

Vi bruger TV til både PS4 og PS3, en bluray eller DVD film i ny og næ samt alm TV kiggeri.

En størrelse omkring de 50 tommer vil være at foretrække, men lidt mindre eller lidt større kan også bruges.

Det jeg mangler er nogle specifikke modeller at se nærmere på til omkring 5-7000 kroner. Det er selvfølgelig ikke et stort budget, men til vores brug vil det ikke rigtig kunne forsvares at bruge flere penge på det.

Jeg håber nogle kloge hoveder herinde med større viden på området end jeg vil komme med lidt anbefalinger og hvad jeg generelt bør være opmærksom på.

PS. Og hvad med UHD..?
Af Danishram
Jeg spammer videre: Harald Nyborg har Lg 50pd660v til nu 2995kr du finder efter min mening ikke et bedre tv til prisen.
Kig evt. I tråden :sony w8 købt ryger retur. Lørdag for mere Info og mini anmeldelse
Af K83
Den har jeg læst om ;)

Men hvad med plasma og konsol spil? Kan de godt sammen?

Ved du hvilke filformater den kan afspille gennem USB?
Af Supergris
Jeg har haft flere plasma-skærme og spillet konsol-spil på livet løs uden skyggen af problemer.
De er faktisk at foretrække grundet lavt input-lag, hvis du ikke oplever burn-in, som ikke burde være et problem, men alligevel er der nogle, der oplever det...
Af Danishram
Ingen problemer her(har en en ps4) du vil opleve lidt midlertidig "burn in" efter lange gamer sessions men det forsvinder efter et par minutter med anden tv kilde. Mit lg har indbyggede farvevask programmer, der afhjælper midlertidige indebrændinger, det lyder farligt, men det er virkeligt ikke noget problem. Problemet er nok nærmere at man ved det er teoretisk muligt, at få burn in.
Af PeterD
Din Checkliste:

1. LGs plasma

2 Sony W6

3 Panasonic AS640

Check pricerunner.dk og google skærmene

Held og lykke!
Af K83
Takker for listen :)

Hvad med UHD, er det noget der bør være med i ens overvejelser?
Af PeterD
Ikke umiddelbart (det er min mening). De gode UHD skærme fra Sony, Panasonic, Philips og Samsung koster stadig en del...tocifrede beløb...og prisen falder jo over de næste 2 år...

For resten: Black Fridag i dag.

Wupti.com: 40" W6 til 3000 kr..55" W6 til 6000 kr

Elgiganten.dk: 50" AS650 (IKKE 640...) til 5000 kr.

(Underligt nok er det mest Philips, LG og Samsung elektronik der er på "dobbelttilbud" her "Black Friday".....Det kan man jo så ligge i det, hvad man syntes)
Af MartinJ9000
Det Panasonic er vist udsolgt hos elgiganten, og det er 55W805 Wupti.com har til den pris, Fona har 55W828 til samme pris, dog kun ved fysisk handel i butik.
Af MartinJ9000
Har lige læst Panasonic er kommet på lager igen. Men man skal nok slå til snart hvis man vil være sikker på at få et tv idag :)
Af K83
Dustin har to Phillips 55" på tilbud denne weekend, er de noget ved eller bør de ikke komme med i overvejelserne?
Af Aspie
Hvad med dette TV det er på bud i næste uge til 3.799

Sony 48" SMART TV med Wi-Fi - KDL48W605B

4 799