Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af KasperT
Hej

Emnet har været diskuteret før, men jeg har dog ikke kunne finde svar på præcis dette.

Står foran køb af TX-42AS600, og overvejer at spare de ca. 700kr og købe en "E" model.

Jeg er klar over at "E" signallerer den europæiske, mens "Y" signallerer den skandinaviske model.

Men hvad mister man ved E??

Eneste forskel jeg har fundet er DVB-T2, der ikke er i "E" modellen. Jeg ser dog hverken TV via yousee eller boxer - så behøver jeg dette??

Tak for svar!!
Af KasperT
Modtager for nuværende TV-kanalerne via Stofa.. Vil dog ikke udelukke at dette kunne ændre sig, fx ved at jeg flytter...

Forstår jeg det rigtigt:

1. forskellen mellem Y og E er DVB-T2
2. DVB-T2 er for nuværende relevant for at modtage Boxer og YouSee - men på sigt muligvis også for at modtage kanaler via antenne?

Mange tak for svar!
Af Grandahl
KasperT skrev:Modtager for nuværende TV-kanalerne via Stofa.. Vil dog ikke udelukke at dette kunne ændre sig, fx ved at jeg flytter...

Forstår jeg det rigtigt:

1. forskellen mellem Y og E er DVB-T2
2. DVB-T2 er for nuværende relevant for at modtage Boxer og YouSee - men på sigt muligvis også for at modtage kanaler via antenne?

Mange tak for svar!
G

Ikke helt rigtigt

T2 antennen er relevant for at se boxer eller DR kanaler, yousee er er kabel tv og kræver en DVB-C tuner
Af KasperT
Okay - tak for input Grandahl. Så tror jeg godt jeg kan "nøjes" med en "E" udgave og spare lidt..

Har tidligere haft et par stykker af deres Plasma-serie og været godt tilfreds (som mange i dette forum tilsynelandede).

Ville gerne ha holdt mig til Plasma, men ser ud til markedet efterhånden er støvsuger - så tror det bliver en LED variant denne gang!
Af KasperT
Spændende.. Ku være man skulle overveje en 50"!

Kan se denne model hedder 50ASX603 - nogen der ved hvad om dette svarer til 50AS600Y, eller hvad forskellen er??

Tak
Af Nancy
Hej

De er grundlæggende ens, men der er dog lidt flere faciliteter i 603' eren, samme instruktionsbog, som jeg har nærstuderet, da jeg også syns at det er et super tilbud - afventer dog lige Black Friday,

Mvh