Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af borsen
Der har vist været skrevet en del om det, men prøver lige specifikt på mig. Bruger primært tv. til at se almindelig tv-kanaler (HD og alm.), herunder meget begrænset streaming. Vil jeg reelt bemærke nogen væsentlig forskel i billedkvalitet mv. mellem disse 2, herunder når tanken er om 3-4 år at skifte det ud med et OLED?

Pt. koster H7005 9k og HU 12k

PFT
Anders
Af Grandahl
Nej, hvis du ikke streamer, hvilket jo hovedsagligt er der hvor 4K vises er der ingen grund til at købe et UHD tv. Så ville jeg købe H7005
Af mhras
Jeg er selv lidt i vildrede omkring de samme modeller :)
Men der jo en del forskel i prisen (men nu kommer Black Friday jo snart...).

Det som jeg har bidt mærke i af de sælgere jeg har talt med, det er det her med hvor mange Hz der er i skærmen. Og forskellen i disse to skærme er 200hz. Men hvor meget betyder det for en "almindelig" TV-kigger som mig? Er det kun ved opstart og brug af apps at det har en betydning hvor mange Hz skærmen har?

Noget andet som jeg også mener at have hørt, er at hvis man ser en Blu Ray-film, så vil den på en 7505 blive vist endnu bedre, da den kan vise 4K og derved vil den kunne trække en Blu Ray op i et finere billede end på 7005'eren. Er det korrekt? Eller det kun ved 4K at der er forskel?

Jeg ejer en PS3 (en PS4 er ikke så vigtig for mig lige pt.), og spiller bla. FIFA. Det som jeg "frygter" det er om bolden vil have en skygge efter sig, eller hvis man spiller spil hvor der er lidt fart på, at det så hakker. Er det noget som man vil kunne se forskel på, på disse to TV?

Mvh og tak :)

/Mikkel
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Frekvensen har INTET med hastigheden på opstart af apps at gøre, eller den generelle hastighed af TV'et. Det handler udelukkende om hvor mange kunstige billeder TV'et indsætter når billedet vises.

Men tag at kigge i denne tråd:
http://flatpanels.dk/flatforum/viewtopi ... lit=hu7505

Jeg er med på, at det er fedest at få personlig hjælp, men der er skrevet en hel del allerede.
Af mhras
Torben Rasmussen skrev:
Jeg er med på, at det er fedest at få personlig hjælp, men der er skrevet en hel del allerede.
Modtaget.