Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle,

Jeg har længet gået og tænkt mit gamle Panasonic TH37PX80EA skulle til at opgraderes og med Januar udsalg rundt om hjørnet vil jeg lige forhøre mig herinde først.

Som titlen indikerer søger jeg noget i størrelsesorden 46-55, men måske nærmere 50´da jeg ikke vil have tv´et til at dominere for meget.

TV`et skal hænges på væggen så tæt så muligt så det skal gerne være smallere end 4 cm. Jeg har fundet frem til et par TV som overholder dette bl.a

Samsung 46H7005 til 6800
LG 49LB870V til 7000 (kan soundbaren afmonteres??)

Jeg går ikke så meget op i om det er 4k eller fuld HD da min forbindelse kun trækker 12 mb/s på en god dag men det kan selvfølgelig ændre sig. LG 49UB820V/49UB830V er også indgået i mine overvejelser på trods af det ikke har HDMI 2.0 og HEVC/60 etc men jeg må også indrømme at jeg ikke har været imponeret over billedkvaliteten når jeg har set den udstillet tilgengæld er prisen fornuftig.

Kender i til andre TV der er smallere end 4 cm (i dybden) i det prisleje som kan anbefales?

TV´et skal primært bruges til film / sport i stuen (afstand fra sofa ca 3,5m)

På forhånd tak for jeres input og til et site med gode indlæg!
PeterD skrev:OKAY......

Lets make one thing absolutly clear....

YOU WONT GO UNPUNISHED FROM A PANASONIC PLASMA!!!!!.....

Ok..if depth matters.

I know!! Grunden til jeg købte det i det hele taget tilbage i 2007 (så vidt jeg husker) var pga anbefalinger herindefra, og det har jeg ikke fortrudt en eneste dag. Men nu begyndte det at blive lidt en øjenbæ i forhold til alle de slim tv´s man ser derude. Håber ikke jeg skræmmer alle super entusiasterne væk med sådan et statement ;)
Danishram skrev:Øje bæ eller ej, er lige selv blevet voldsomt skuffet over kvaliteten på et sony w8, som ellers skulle være et godt valmue for money LCD tv, køb et smallere plasma indtil oled er til at betale
Ah nitten, det har ellers høstet så mange anbefalinger =/ Mit Panasonic røg her til aften så der er ingen vej tilbage nu.
Bryno skrev:
Danishram skrev:Øje bæ eller ej, er lige selv blevet voldsomt skuffet over kvaliteten på et sony w8, som ellers skulle være et godt valmue for money LCD tv, køb et smallere plasma indtil oled er til at betale
Ah nitten, det har ellers høstet så mange anbefalinger =/ Mit Panasonic røg her til aften så der er ingen vej tilbage nu.
Ja, jeg troede også jeg var home safe med det sony tv
Af Bryno
Will do!