Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Monne22
Hej Er ny herinde,,, men har brug for hjælp!!
Jeg har lige købt et LG UB 850V og under op sætningen ville jeg trække, hvad jeg troede var en folie af,,, det var det ikke!! Er der nogle som helst måde hvorpå jeg kan få denne "folie" på igen?? Eller er fjernsynet færdigt???
Brugeravatar
Af MigSelv
Udover at købe et nyt tv, så har jeg ikke andre forslag. Du er dog ikke den første, har set en del af disse indlæg. Det må f...... være dårlig udført arbejde af LG, når man på den måde kan fjerne en refleksbehandling.
Af Globulus
Fra den (engelske) manual http://www.lg.com/uk/support-product/lg-55UB850V#

s. 13: Assembling and Preparing -> Unpacking -> Caution:

"Some models have a thin film attached on to the screen and this must not be removed."

Desuden s. 42 hvor der gøres opmærksom på, at der ikke må bruges kemikalier ved rengøring af skærmen. Den hyppigste årsag til ødelagte belægninger er folk der betragter Windex som løsningen på alle rengøringsproblemer.

Men: Trak du hele filteret af (og i så fald, hvordan ser det ud uden filteret) eller stoppede du undervejs i processen og forsøgte at få det på igen?
Af Monne22
Fik begyndt i et hjørne 30X30cm,,, man se det men man kan sagtens se billedet,,, det ville være fint hvis man kunne få det klistret på igen på en måde,,, lige nu har jeg sat et stykke tape på så det holder sig nogenlunde på plads,,,,