Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Da mit lg pk750 plasma tv døde, fulgte jer som en lemming strømmen og købte idag et sony w8 LCD.

Jeg indstillede det efter anvisningerne her på siden, men hold da op hvor er billedet dog unaturligt og generelt bare dårligt i forhold til mit gamle plasma.

Jeg har tidligere med stor interesse fulgt religionskrigen LCD vs plasma herinde, og forstår nu hvad plasma fanatikere har råbt op om så tit. Og her er det værd at bemærke, at mit gamle plasma på ingen måde var en High end model.

Jeg tager i harald Nyborg og køber et Lg pb660v til 3500kr og når det så går i stykker efter 4 år, så håber jeg oled for alvor er klar til at tage over og det til menneske penge

En meget overrasket førstegangs LCD køber
Af Bryno
Hvad er dybden på sådan er fætter uden fod? ;)
Fandt svaret

Panelskærm uden stander - 117.2 cm x 5.6 cm x 70.09 cm x 23.3 kg

Er blevet lidt interesseret i samme TV efter at læse din post. Er selv på udkig efter en upgrade (solgte et 37´panasonic plasma i dag) og kunne egentlig godt tænke mig noget større men ikke nødvendigvis overpriced UHD eller Fuld HD LED.. Vil meget gerne høre om dine erfaringer med tv´et når du har fået det!
Har nu returneret mit sony w8 fra elgiganten, dejligt med en ukompliceret fuld returret.
På min væg sidder der nu et Lg 50pb660v plasma købt i harald Nyborg for 3495 kr.

Selve fjernsynet er for at, sige det mildt ingen skønhedsåbenbaring. Buttede omend forholdsvis smalle rammer. Det er udført i billigt blankt plastic, med en i mine øjne hæslig sølvgrå liste i bunden ( den er limet på og kan derfor måske fjernes, krydser fingre ) hvis design er et vigtigt parameter i ens tv valg, er dette tv nok ikke en option. Tag ud og kig på det først!

Billedet, er derimod fuldt ud på højde med mit tidligere plasma, hvilket betyder at det viser naturlige/realistiske farver, et absolut godkendt sort niveau og en "blødhed" i billedet som jeg har svært ved at definere nærmere, men som ihvertfald ikke var tilstede på sonys w8. Fodbold bliver gengivet uden slør eller mærkelige artifakter, lige som jeg vil have det. Hvilket ikke var tilfældet med sonyen.

Skærmen er ret refleksiv, så det er man selvfølgelig nød til, at tage med i sine overvejelser.

Til prisen er jeg dog slet ikke i tvivl, det her er mit personlige most valmue for money tv.
Så må man gøre op med sig selv, om man kan leve med designet og den refleksive skærm.
Af Supergris
Ja, man får MEGET for pengene, hvis man er heldig at finde én af en uddøende race, men sådan har det altid været med plasma.
tror også jeg hopper på at opgradere til Harald-Skrald TV-et.

Har i dag et 42" Panasonic Plasma uden mpeg4, og da Yousee fjerne en del kanaler fra den analoge del her i starten af december er det tid til at det gamle ryger i soveværelset.

Jeg kan ikke finde meget om det LG-tv. Har det nogle smart-funktoner over sig såsom youtube, netflix etc.?

Og burde jeg ikke kunne tage alle kanalerne med det i en alm. yousee kabel-pakke uden at skulle have en boks?

På forhånd tak.

/Mads
Som i nok har læst i min mini anmeldelse, er jeg meget tilfreds med tv'et.
Jeg mener helt klart( og især) efter prisreduktionen at det er et most value for money tv.
Jeg kører lige ud og får refunderet de 500kr jeg har betalt for meget, tak for tip.
Jeg har selv en kablet internet forbindelse ved tv'et så jeg kan ikke sige noget om wifi dongle etc. Jeg har dog læst brugeranmeldelser på amazon.com og her er de ikke vildt glade for wifi forbindelsen....
Ellers kan jeg anbefale, at gå ind på avsforum.com. Derinde er der en tråd om oplevelserne med dette tv.
Jeg siger det gerne igen, var dette tv ultra slankt og lækkert designet tror jeg det ville hænge i rigtig mange hjem meget snart.
Tvivler på, at du har betalt for meget. Det kostede hvad det kostede da du købte det. At de så senere har sat det 500 kr. ned betyder ikke nødvendigvis at du har krav på at få udbetalt denne difference.

Jeg benyttede selv samme forhold til at få 1.300 kr. tilbage fra Elgiganten (11.300 -> 10.000) for et års tid siden men jeg ved ikke om deres betingelser har ændret sig siden da eller om Harald Nyborg kører med tilsvarende service. Jeg går ud fra, at man hos Elgiganten tilbyder det (til dem, der kender nok til det til at spørge om det) i erkendelse af, at folk ellers blot kan udnytte deres 14-dages returret og så alligevel købe den samme model igen til den lavere pris.

Men igen: Jeg ved ikke, om Harald Nyborg tilbyder samme gunstige betingelser (eller om Elgiganten stadig gør det, for den sags skyld).
Info: jeg har fået 500kr tilbage hos harald Nyborg uden problemer. Blev blot bedt om at medbringe en udskrift af annoncen fra nettet samt kvittering for køb.
:)
Tak igen for tip, et godt køb er lige blevet endnu bedre