Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hvilket tv ville du vælge? :)

Samsung UE55H7005XXE 9000kr
8
62%
Panasonic TX55AS650E 8000kr
5
38%
Når du siger "kvalitet", mener du så samlekvalitet, pålidelighed, holdbarhed?

For målt på billedkvalitet -- under de optimale betingelser -- er der vist bred enighed om, at H7005 tager stikket hjem.

Så det skulle da kun lige være på førnævnte parametre, samt hvis man foretrækker IPS-panelets dyder, at AS650 ville være en udfordrer.
Af kaminski89
Tak for svaret!

Sælgeren argumenterer for at Panasonic grundet bagbelydning (er det så bare et salgstrick?)

Og tilbyder desuden kalibrering af fjernsynet mod ekstra betaling?
Sælgeren blander pærer og bananer sammen. H7005 har VA-panel. AS650 har IPS-panel. Hver med sine unikke fordele og ulemper.

H7005 udråbes af alle seriøse medier til at være noget nær den bedste Full HD-skærm, man kan komme i nærheden af. Igen: under de optimale betingelser.

Når den så tilmed er tyndere end AS650, ligner det et let valg for dig.
Jeg Har 7005 og as 640 hjemme.

Da 640 ikke har dvbs tuner har jeg den til salg.

Panasonic er en uge gammel.

Panasonic-bagbelyst va panel
Samsung- kantbelyst va panel.

Jeg har gransket begge nøje, der er ingen tvivl overhovedet om at panasonic har bedre billede/sortniveau.

Dette vil jeg tro er pga bagbelysningen, ligesom der på samsung er lightbleed fra hjørner og et par pletter clouding midt på skærmen.

Panasonic er fuldstændig fri for dette!!
Jeg har ikke kigget fodbold på det, har brugt et par timer på billederne check.

Jeg går meget op i Sort niveau, clouding og light bleed. Og der er as640 langt langt foran h7005

Mit problem er at jeg gerne vil have as640 billede kvaliteten, men der er fanme ikke dvbs tuner i.

Hvis der havde været det havde jeg beholdt det uden at blinke
Af kaminski89
Tak til alle for jeres indlæg!

Det blev til Panasonic TX50AS650E til 5000kr (Købt til black friday)

Billedekvalitet er fantastisk, og den er kun ca 4cm tyk! (plus meget stilfuld design - modsat samsung, der kan virke lidt billig, trods den tynde ramme)

Bonus info: der er indbygget bluetooth --> med en belkin receiver kører det trådløst via mit anlæg nu!

Nu skal jeg finde passende harddisk/usb stick til optagelse direkte fra fjernsynet :)
Af kaminski89
Tak til alle for jeres indlæg!

Det blev til Panasonic TX50AS650E til 5000kr (Købt til black friday)

Billedekvalitet er fantastisk, og den er kun ca 4cm tyk! (plus meget stilfuld design - modsat samsung, der kan virke lidt billig, trods den tynde ramme)

Bonus info: der er indbygget bluetooth --> med en belkin receiver kører det trådløst via mit anlæg nu!

Nu skal jeg finde passende harddisk/usb stick til optagelse direkte fra fjernsynet :)