Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af xprezz
Var i Sverige i går og hentede et LG 55EC930V OLED TV. Fin pris synes jeg selv 16.100 konverteret til Danske.

Efter at have indstillet TV'et efter de settings der blev brugt i test her og fået min HTPC til at outputte full range RGB (langt om længe) er jeg ovenud tilfreds med billedet. Jeg har ikke noget traditionelt TV signal så det kan jeg ikke teste, blot en HTPC der kører diverse rips, Netflix, Viaplay, HBO Nordic og DR TV. Derudover har jeg en xbox one koblet på.

Jeg synes bevægelse i signalet er rigtig godt, bedre end mit gamle FALD LCD tv.

Jeg var lidt usikker omkring vægmontering men har smidt det på væggen med et standard Vogels VESA beslag uden problemer. Godt nok kun skruet fast i toppet af TV'et men det virker fint. Det vejer jo heller ikke så meget.

Sig endelig til hvis der er spørgsmål eller andet.
Senest rettet af xprezz 08 jan 2015, 14:47, rettet i alt 1 gang.
Af Non-Desperado
Det bliver spændende at høre, om du oplever burn-in, når TV'et har kørt ca. 1.000-1.500 timer.
Det er nemlig hovedårsagen til, at jeg holder igen med at købe OLED.
Af Nanodragon
Tillykke med dit OLED tv :)

Jeg håber du bliver lige så glad dit nye EC930, som jeg er for mit EA970.

Godt at se der andre som gider at prøve kræfter med OLED ;)
Af Waqas
Hvor kan det købes til den pris?

Taget fra manualen, kan det virkelig passe at problemet med burnin ikke er løst?
Displaying a still image (e.g., broadcasting channel logo, on-screen menu, scene from a video game or computer screen) for a prolonged time may cause damage to the screen, resulting in retention of the image, which is known as image sticking. It can remain for long time or never disappear. The warranty does not cover the product for image sticking. Avoid displaying a fixed image on your television’s screen for a prolonged period (1 or more hours for OLED). Also, if you watch the TV at a ratio of 4:3 for a long time, image sticking may occur on the borders of the panel. This phenomenon also occurs in third-party products and is not subject to exchange or refund.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Burn-in vil ALTID være et problem på skærme hvor lyset skabes i hver enkelt pixel. Det kan simpelthen ikke undgås fordi tingene ældes når de bruges.
Af kennethbrdk
Waqas skrev:Hvor kan det købes til den pris?

Taget fra manualen, kan det virkelig passe at problemet med burnin ikke er løst?
Displaying a still image (e.g., broadcasting channel logo, on-screen menu, scene from a video game or computer screen) for a prolonged time may cause damage to the screen, resulting in retention of the image, which is known as image sticking. It can remain for long time or never disappear. The warranty does not cover the product for image sticking. Avoid displaying a fixed image on your television’s screen for a prolonged period (1 or more hours for OLED). Also, if you watch the TV at a ratio of 4:3 for a long time, image sticking may occur on the borders of the panel. This phenomenon also occurs in third-party products and is not subject to exchange or refund.
Det er sgu lidt tragikomisk, at man skal passe på med at se tv på et tv ;;) og ja har selv et Panasonic VT50, så kender alt til det :p
Af ramlas
Jeg HAVDE selv en gammel Panasonic plasma, men der var da aldrig burn-in,
så hvorfor er det et problem, når det forsvinder igen???? :o
Af Nanodragon
Indtil videre, har jeg ikke set skyggen af burn-in, på mit OLED tv, og jeg vil påstå at jeg bruger den til alt hvad man ikke skal bruge et Burn-in følsomt tv til, Spil, PC-skærm, med proceslinjer, stille ståned menu og så videre (10 timer ca er blivet testet).

Nu har jeg godt nok ikke sat lys styrken særlig højt op, og når det kommer til LG's manual, så skal det vist tages som et *Worse case scenario*, for jeg har aldrig overholdt det overhovedet.

Så bare rolig, de er ikke så sarte som de gamle plasma paneler ;) .
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
De rapporter vi har set på burn-in beskriver, at problemet først er opstået efter 1000 timers kørsel.
Brugeravatar
Af hans123
Smut forbi Elgiganten Køge og se deres OLED.

Vildt meget burnin.

Var noget overrasket da jeg så dette på skærm ano 2014.

Men bortset fra dette stod billedet noget bedre en de andre udstillede tv. Især sort. Som bare er sort.