Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af frank22
Først og fremmest skal i have tak for de guides, artikler og hjælpsomme brugere der findes på siden.

Fik kigget på denne glimrende artikel:
http://www.flatpanels.dk/artikel.php?su ... 1395404188.

Først kom jeg frem til at dette var et tv med nogenlunde value for prisen:
http://www.befro.dk/shop/samsung-ue40h6 ... 3419p.html

Men kiggede så videre, og faldt over dette:
http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... #tab-specs

Umiddelbart var valget let (UHD.. Why not).
Men efter lidt søgning blev jeg i tvivl.
Folk her på siden virker ikke begejstrede og det får nogle hug rundt omkring.
På Elgigantens egen side får 55"'eren ikke lige det bedste med på vejen, men på sidens svenske og norske søstersider er folk ganske begejstrede.

-

Hvad skal jeg dog vælge?
Og er det mere value at hente i en anden Samsung model (hvis max ligger omkring 6000 kr)?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du har fundet frem til en UHD-skærm, som får ret dårlige anmeldelser. Den må betragtes som en absolut low-end-skærm i UHD-segmentet og jeg ville personligt holde mig fra den og se på en bedre fuld HD model i samme prisklasse i stedet. Vi har mange på vores liste over anbefalede skærme.
Af frank22
Torben Rasmussen skrev:Du har fundet frem til en UHD-skærm, som får ret dårlige anmeldelser. Den må betragtes som en absolut low-end-skærm i UHD-segmentet og jeg ville personligt holde mig fra den og se på en bedre fuld HD model i samme prisklasse i stedet. Vi har mange på vores liste over anbefalede skærme.
Tak for dit svar Torben.

Umiddelbart hælder jeg også mest til at gå udenom netop dette UHD-tv.
Og tror jeg snupper det første jeg linkede til (http://www.befro.dk/shop/samsung-ue40h6 ... 3419p.html).

Selvom jeg egentlig gerne ville have haft et større tv.
Men efter lidt søgning på de modeller der er med i artiklen, så virker det som om der er mest value at hente på netop den model.

Er der andre forslag (evt med mere value for pengene) ved andre samsung tv?

Og er der mon en ide i at afvente black friday?
Af frank22
160 visninger og 1 svar.
Det var alligevel en smule skuffende, når man troede at flatpanels var stedet man kunne få hjælp fra eksperter og andet godtfolk.
Jamen det er uendelig svært at råde, når du holder dig i et low-end segment.

Du skal op i - synes jeg, mindst 55 tommer for at få glæde af UHD, og du skal også op i de lidt dyrere Samsung, Sony og Panasonic produkter for at kunne få glæde af et godt panel, og et flot opskaleret HD billede. :)
Senest rettet af Johnhother 18 nov 2014, 11:09, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af edinger
frank22 skrev:160 visninger og 1 svar.
Det var alligevel en smule skuffende, når man troede at flatpanels var stedet man kunne få hjælp fra eksperter og andet godtfolk.
På en uge handler ni ud af 10 indlæg om det samme. Og folk kører simpelthen sur i at skulle levere saglige og fyldestgørende svar på det samme spørgsmål igen og igen.

Hvilke indlæg, der bliver besvaret og hvilke, der glider ud i glemslen, har derfor i nogen grad karakter af tilfældighed.

Flere af de tunge drenge har allerede trukket stikket, og jeg selv har også neddroslet min aktivitet voldsomt.

Selvom man selv synes, at ens spørgsmål indeholder et unikt twist, kan man i 9 ud af 10 tilfælde finde svaret ved at bruge søgefunktionen eller ved at kigge under seneste emner.

Held og lykke.
Af frank22
Johnhother skrev:Jamen det er uendelig svært at råde, når du holder dig i et low-end segment.

Du skal op i - synes jeg, mindst 55 tommer for at få glæde af UHD, og du skal også op i de lidt dyrere Samsung, Sony og Panasonic produkter for at kunne få glæde af et godt panel, og et flot opskaleret HD billede. :)
UHD er lagt på hylden.
Hvad ville du anbefale kontra http://www.befro.dk/shop/samsung-ue40h6 ... 3419p.html, som jeg egentlig havde fået indtrykket af skulle være mid-end?
Af frank22
edinger skrev:
frank22 skrev:160 visninger og 1 svar.
På en uge handler ni ud af 10 indlæg om det samme. Og folk kører simpelthen sur i at skulle levere saglige og fyldestgørende svar på det samme spørgsmål igen og igen.

Hvilke indlæg, der bliver besvaret og hvilke, der glider ud i glemslen, har derfor i nogen grad karakter af tilfældighed.

Flere af de tunge drenge har allerede trukket stikket, og jeg selv har også neddroslet min aktivitet voldsomt.

Selvom man selv synes, at ens spørgsmål indeholder et unikt twist, kan man i 9 ud af 10 tilfælde finde svaret ved at bruge søgefunktionen eller ved at kigge under seneste emner.

Held og lykke.
Det er vel forståeligt, hvis man ikke bliver udfordret på sin viden.

Synes nu ellers jeg har gjort en hel del for at kigge tingene igennem.
Men faktum er bare at jeg ikke har den samme indsigt/viden som flere herinde har.

At det så specifict skal være samsung er fordi at jeg foretrækker deres brugerflade.
Af jng
frank22 skrev:...

Men faktum er bare at jeg ikke har den samme indsigt/viden som flere herinde har.

At det så specifict skal være samsung er fordi at jeg foretrækker deres brugerflade.
Et godt råd kan også være at glemme, hvad alle andre, ikke mindst selvudnævnte eksperter, skriver, besøge en butik, bruge øjnene og finde noget, du er tilfreds med. Hvis du finder noget, du er tilfreds med, så er det helt ligegyldigt, hvad andre synes om dit valg.
Brugeravatar
Af edinger
jng skrev:Et godt råd kan også være at glemme, hvad alle andre, ikke mindst selvudnævnte eksperter, skriver, besøge en butik, bruge øjnene og finde noget, du er tilfreds med. Hvis du finder noget, du er tilfreds med, så er det helt ligegyldigt, hvad andre synes om dit valg.
Enig — om end det konflikter med overhovedet at frekventere dette site ;)
Af frank22
jng skrev:

Et godt råd kan også være at glemme, hvad alle andre, ikke mindst selvudnævnte eksperter, skriver, besøge en butik, bruge øjnene og finde noget, du er tilfreds med. Hvis du finder noget, du er tilfreds med, så er det helt ligegyldigt, hvad andre synes om dit valg.
Jeg har skam været i butikker (Elgiganten, Expert og Fona).
Fona og især Expert har alt for høje priser på ældre modeller (og så hjælper det ikke at de lige har givet priserne endnu et hak op af, pga folk skal til at købe julegaver).
Elgiganten havde kun 2 i "mit" segment, begge sidste års udgaver og begge er umiddelbart dårligere, ældre og dyrere modeller end den jeg linker til.

Det er jo noget af en jungle at navigere rundt i.
Og det er jo absurd når man ser Expert have et tv til 10000 kr, når det samtidig kan findes til 5000 - 6000 kr hos en pålidelig forhandler (og det er vel og mærke på en hel del af deres sortiment, at de har 50-100 % højere priser).

Som i nok har spottet, så betyder det meget at få value for de penge jeg ender med at bruge.
Og umiddelbart er der ikke noget der kommer tæt på den jeg har linket til.
Af jng
frank22 skrev:
jng skrev:

Jeg har skam været i butikker (Elgiganten, Expert og Fona).
Fona og især Expert har alt for høje priser på ældre modeller (og så hjælper det ikke at de lige har givet priserne endnu et hak op af, pga folk skal til at købe julegaver).
Elgiganten havde kun 2 i "mit" segment, begge sidste års udgaver og begge er umiddelbart dårligere, ældre og dyrere modeller end den jeg linker til.

Det er jo noget af en jungle at navigere rundt i.
Og det er jo absurd når man ser Expert have et tv til 10000 kr, når det samtidig kan findes til 5000 - 6000 kr hos en pålidelig forhandler (og det er vel og mærke på en hel del af deres sortiment, at de har 50-100 % højere priser).

Som i nok har spottet, så betyder det meget at få value for de penge jeg ender med at bruge.
Og umiddelbart er der ikke noget der kommer tæt på den jeg har linket til.
Enig. Kig hos expert, og køb, hvor det er billigst. expert er selv ude om det.
Af frank22
edinger skrev:
jng skrev:Et godt råd kan også være at glemme, hvad alle andre, ikke mindst selvudnævnte eksperter, skriver, besøge en butik, bruge øjnene og finde noget, du er tilfreds med. Hvis du finder noget, du er tilfreds med, så er det helt ligegyldigt, hvad andre synes om dit valg.
Enig — om end det konflikter med overhovedet at frekventere dette site ;)
At besøge flatpanels og få jeres input, giver nu fin mening i forhold til den måde jeg plejer at handle elektronik.
Og det betyder at jeg som regel undgår at købe katten i sækken.
Af frank22
jng skrev: Enig. Kig hos expert, og køb, hvor det er billigst. expert er selv ude om det.
De har næsten intet hjemme pt, da de skal have nyt lagersystem.
Iøvrigt samme undskyldning de har brugt de sidste 3 måneder.

Derudover virker det som der er en tendens til at de tit har sidste år model i low/mid-end segmentet.