Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lokolars
Hej

Er der nogen derude har fået HBBTV til at virke på F9005.

Har app'en, men ved ikke om jeg er en af dem, der bare sidder og venter på at der kommer en opdatering fra samsung.

Er sgu ved at være lidt små frustreret over det! :s
Af lokolars
Nej, er ikke løsningen. Jeg har ikke muligheden for at aktivere datatjeneste.
Af Bent odense
lokolars skrev:Nej, er ikke løsningen. Jeg har ikke muligheden for at aktivere datatjeneste.
Hvorfor kan du ikke det ellers er det bare aktivere HBBTV på rød knap (A)som elmo har beskrevet.
Af lokolars
Datartjeneste findes ikke i min menu endnu. Mangler sikkert en opdateret.
Af lokolars
Nej, det skulle ikke være nødvendigt. Tror desværre jeg må vente på den skide opdatering. :-(
Af Dizzinator
Jeg har også sådan et tv og var inde og søge i manualen og så hvilke menu punkter jeg skulle ind i for at aktivere det, jeg kan bare ikke finde den menu der i manualen direkte på tv'et står jeg skal benytte

Nogen der har haft held med det ?

Som standard er hbbtv deaktiveret - Gå til: System > Datatjeneste > Aktiver
Af THXTEX
Samsung lovede i foråret at der ville komme en firmware opdatering til 2013 modeller, som muliggør HBB. Opdateringen er dukket op til Serie 6, 7 og 8. Til serie 9 ser det ikke ud til at det er sket endnu - der er stadig en firmware fra maj måned. Prøv evt. at spørge på deres Facebook side.
Af rotelman
Yes har F9005 plus 2014 boks og hbb tv virker og er fedt.
MEN jeg blev nød til at kontakte samsung support for at få det til at virke på 2014 boksen.
Tv'et skulle resetes og samsung apps geninstalleres osv.
Af lokolars
Den har jeg allerede. :-)

Så må jeg bare vente...........hmmmm. :-(
Af rotelman
Kontakt samsung support så kan de via. fjernkontrol af TV'et aktivere data tjenster osv. ie. "Data service"
Af Dizzinator
Jeg har været i kontakt med Samsung via Facebok og har fået disse to svar direkte fra dem:

Vi har desværre ingen information om, hvornår bestemte modeller får HbbTV-opdateringen. Vi er heller ikke sikre på, hvorfor F9005 er en af de sidste, der får, men umiddelbart kan vi forestille os at UHD-aspektet kræver lidt mere tilpasning og kvalitetstests af nye opdateringer.
Opdateringerne bliver sendt ud lige så snart de er færdigtestede og klare, men siden det er en hel årgang, der skal opdateres på næsten samme tid, så varer det lidt, fra de første til de sidste får opdateringen.
Vi prøver at forhøre os internt for at se, om der evt. er kommet noget nyt om lige den model. vender tilbage, hvis der er bid
//Christina

-

Jeg spurgte dem omkring fjernsupport åbning af datatjeneste, efter jeg havde set der blev skrevet om det i denne tråd ogfik dette svar:

Vi kan desværre ikke aktivere datatjenesten på 2013 modeller via fjernsupport.
Du skal have opdateringen som du venter på og så installere HbbTV Enabler applikationen inde fra Samsung Apps i Smarthub'en.

//Lars