Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har et samsung ue55es8005 tv hvor jeg har haft noget bøvl med det trådløse i den.

Det hele har kørt fint i et par år, men så skiftede jeg router og så kunne den ikke finde den nogle trådløse netværk lige pludselig. Jeg prøvede at skifte tilbage til den gamle router, men den kan den heller ikke finde mere.

Når den søger efter trådløse netværk så står den bare og søger i 20-30 sekunder hvorefter den bare hopper ud, ikke nogen meddelser om at den ikke fandt noget.

Jeg har prøvet at gendanne til fabriksindstillinger(via tekniker menuen) og opdatere til den nyeste firmware, men intet hjælper.

Jeg er ved at være pænt træt af det arrige skrammel nu, og garantien er lige udløbet på lortet.

Mit spørgsmål er så om der er nogen der har prøvet noget lignende og har en løsning? Jeg vil være pænt træt af at sku ofre en formue på at få det lavet da tvet i sig selv kostede omkring de 17.000 for 2 år siden!

Er det muligt at sætte en wifi dongle i en af usb portene og så den automatisk bare forbinder via den?
Når du står ved dit tv, har du så andre enheder der er koblet på dit trådløse netværk. F.eks. telefon eller tablet?

Jeg er stadig ikke med på om det er dit tv eller det trådløse netværk det er galt med?
Sorry indlægget var skrevet i arrigskab :-)

Det er tvet den er gal med, alle andre enheder i huset kan sagtens forbinde til netværket.

Det er som om at fjernsynet starter med at søge efter netværk og så hopper den bare ud af søgeskærmen uden nogen meddelelser om at den ikke fandt nogen netværk.

både mobil, tablet og tvet i soveværelset som er længere væk end stuen kan fange det trådløse signal...

Edit.

Hvis jeg hurtigt går ind og søger efter netværk efter jeg har genstartet tvet, så finder den alle netværkene, men efter et par sekunder hopper den også ud af det.

Det er fanme godt nok mærkeligt det her?
Ja ved snart ikke så. Har du mulighed for at tilkoble et kabel direkte fra router til skærmen for ligesom at være 100 på at det er dit tv det er galt med.

Har du stadig garanti?
Jeg kan prøve at at tage tvet hen til routeren og stikke et kabel i når jeg kommer hjem fra job idag, men er rimelig sikker på at det er tvet den er gal med.

Ang garantien så havde jeg det samme problem med mit "gamle" samsung tv det var dog kun et halvt år gammelt da problemet opstod, det endte med at butikken gav mig et nyt. Det er omkring 2 år siden at jeg fik tvet byttet, så skal lige have undersøgt om garantien dækker fra jeg købte det originale tv, eller om det dækker fra den dag jeg fik ombytningen.
Jeg mener at der gælder to nye år fra den dag du fik den ombyttet. Men selvfølgelig rart hvis du kan skynde dig at få lavet en sag under garantien.