Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Den kører 12-15 mb på routeren kan jeg se... infoknap kan jeg ikke lige finde, må prøve at rode lidt mere. Men super HD er jo omkring de 7, så jeg formoder den kører 4K på Netflix "House Of Cards".
Min bror kunne godt være interesseret i dette tv, men kun hvis den kan vise 4K. På mit tv derhjemme står der i info, altså den side man er på lige inden man sætter den igang med at afspille, der står der UHD 4K ved f.eks. House of Cards sæson 2.

Trykker jeg på min infoknap på min fjernbetjening, står der P2160, som jo fortæller hvad opløsning man kører i.

Så jeg ved ikke om tv'et ikke har HEVC, eller DI. Forbindelse bare ikke er hurtig nok.
Hey Rimini and other owners of this TV

Can you please tell us what is your software version and chassis name?

You can find it in Menu->Setting->Software Update

I just received one of these TVs and in my case the software version is V8-MT51F01-LF1V710 and the chassis name is MT51.

A still have not figured out if mine is HDMI2.0 capable as I don't have a CD-ROM reader.

I think this might help to figure out what is going on.
Jeg har fået versionen uden hdmi 2.

Det er et forfærdenligt TV. Opdatere alt for langsomt, er en del pixeleringsfejl, osv. Man kan nærmest ikke se 10 sekunders tv, uden at der er en lille eller stor fejl.

Hvordan er jeg stillet i forhold til at returret? Rimelig ringe går jeg ud fra? :-)

Fjernsynet er selvfølgelig pillet ud af kassen og har kværnet papkassen. Nogle der ved noget om det?
Fuld returret med kassen intakt, derfor skal man altid sørge for at pakke stille og roligt ud. Men mener de godt vil tage retur mod fradrag af forringelse pga manglende kasse, hvis alt andet er ok.

Hvad står der på side 5 i din manual ?

Jeg tror nemlig dem uden HDMI 2.0 også kun har 100Hz opdatering, det med HDMI 2.0 har 200Hz, og det kører snorelige og stabilt.

Min ven har iøvrigt også modtaget det "rigtige", så det er en meget underlig ting der er sket med udsendelse af de TV fra Elgigantens side, der burde ikke være 2 forskellige versioner af samme TV.
Når jeg ser på software opdatering og version
Så har jeg følgende
Version V8-MT51F01-LF1V426
Chassiets navn MT51

Jeg kontakter Elbanditten i morgen
Jeg vil skal bare have et andet fjernsyn,
Det er ikke hvad de har lovet.
Jeg skal nok lade jer vide hvad der sker i sagen
Den rigtige version? Hvis den ikke kan vise 4K materiale findes der ikke nogen rigtig version vil jeg ikke mene :(
fakerolex skrev:Jeg har fået versionen uden hdmi 2.

Det er et forfærdenligt TV. Opdatere alt for langsomt, er en del pixeleringsfejl, osv. Man kan nærmest ikke se 10 sekunders tv, uden at der er en lille eller stor fejl.

Hvordan er jeg stillet i forhold til at returret? Rimelig ringe går jeg ud fra? :-)

Fjernsynet er selvfølgelig pillet ud af kassen og har kværnet papkassen. Nogle der ved noget om det?
Det lyder nu altså ikke som pixelfejl, men som signalfejl (pixelfejl er permanente). Du skal nok se på at få gjort noget ved dit TV-signal først.

Som udgangspunkt hænger du nok på skærmen når kassen er væk.
rimini skrev:Damn shit ... men måske kan du sige til Elbanditten du vil have den rigtige version ? og så bytte lige over og de beholder pakningen ?
Har I et link eller billede af El-Gigantens tilbud? Har de lovet jer et TV med HDMI 2.0 og HEVC?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Stoppe det? Så vil skærmbilledet jo kun fylde 1/4 af arealet...