Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af anoz
Det kan det (har det selv)... Men udvalget er godt nok begrænset!
Af anoz
Ja, synes det er et fint tv... Der findes sikkert bedre tv, men jeg kom fra et gammelt sharp på 37", så der skulle sikkert ikke voldsomt meget til at imponere mig. Belysningen er lidt ujævn ved helt mørke billeder, men i praksis er det ikke noget problem hos mig... Mit største problem er egentlig at epg virkelig er ringe ift yousees samsungboks, men det kræver nok bare noget tilvænning.

Det bruges primært til fodbold, alm flow tv og ungerne ser meget netflix på det... Film og ps3 foregår oftest i biffen i kælderen.
Af Henrik Nygaard
Du siger Netflix er begrænset er det ens for alle tv eller kun dette? Hvordan er smart tv'et? På x85.? Er der nogen blæser i dette tv?
Hilsen
Henrik
Af anoz
Henrik Nygaard skrev:Du siger Netflix er begrænset er det ens for alle tv eller kun dette? Hvordan er smart tv'et? På x85.? Er der nogen blæser i dette tv?
Hilsen
Henrik
Der er samme indhold på netflix som ellers - det er bare netflix' generelle udvalg af 4k materiale, der er begrænset...

Bruger ikke smart tv-delen ret meget, men ud fra hvad jeg har prøvet, så er det nemt tilgængeligt og det virker fhv hurtigt at navigere rundt i... jeg overvejer dog om der måske skal en open hour chameleon på, da den kan køre xbmc og generelt nok er mere fleksibel.

Jeg tror ikke der er blæser i - jeg har i hvert fald ikke hørt noget støj fra tv'et overhovedet.
Af Henrik Nygaard
Tak for hurtigt svar :)
er der noget du ikke så godt kan lide ved tvet? og hvad kan du bedste lide ved dette tv? hvordan er lyden? er den hurtig til at skifter mellem kanalerne?

har hørt der er gå omkring 30 sek når man starter hvor man ikke kan skifte kanal eller ændre på lyd niveau er det noget du har oplevet?

beklager de mange spørgsmål :)

hilsen henrik
Af anoz
Hmm... Den ujævne bagbelysning er selvfølgelig ikke et plus, men som skrevet så er det ikke noget vi lægger mærke til... EPG stinker også så meget at jeg stadig bruger min yousee-boks.

Når det er sagt, så er billedet generelt set ganske fint, men som jeg også skrev tidligere, så kommer jeg også fra et noget ældre og mindre udgangspunkt... Kanalskiftet foregår, så vidt jeg husker, rimelig hurtigt (bruger mest boksen og den skifter langsommere end tv'et selv).

Der går et stykke tid, før tv'et er klar til input efter man har tændt, men det er ikke 30 sekunder - nærmere 5... Igen, det er ikke noget der har generet os.

Helt ok - spørg endelig :-)
Af anoz
hani skrev:anoz, vil du så anbefale, at købe det ?
Jeg vil stort set aldrig anbefale noget som helst udover, at man selv undersøger så meget som muligt og tager ud og kigger på sagerne :)

Jeg kiggede også på panasonic as640 og jeg ville sikkert have fået et bedre billede ved at købe den, men da det "bare" var et TV til stuen vandt designet og gadgetlisten (4K-delen) over det, der i mine øjne ellers er det vigtigste punkt - den samlede billedkvalitet.

Desginmæssigt er x8505b et meget lækrere TV end AS640...
Af hani
anoz, jeg har været ude og se på begge skærme og syntes også at billedet var bedre på Panasonic, men tænker også om det er bedre, at købe 4K.
Af THM
Nu er det jo svært at vurdere billedkvalitet i en butik, og at de som regel er indstillet helt i hegnet gør det ik lettere.
Jeg har intet imod Panasonic, men har dog svært ved at forestille mig at as640 sku være bedre end dette sony, som jo har fået ganske fine anmeldelser
Af hani
Jeg ved godt, at det er svært, at vurdere i billedet i en butik. Panasonic satte de kun til, da jeg var der og der var nu udmærket billede på. Panasonic har nu også fået udmærkede anmelderser.