Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Telmania
Hej alle sammen

Så er det blevet min tur til, at forny mit tv. Jeg havde egentlig besluttet mig for, at fortsætte kigge på Samsungs tv. Og måske se lidt på deres 4k modeller. De ser enormt godt ud, men jeg tror, at jeg dropper at købe en 4k model, da der stadig er et meget begrænset indhold der sendes via dette.

I stedet vil jeg gå efter et rigtigt godt full HD tv. Og så er det her tvivlen for alvor sætter ind. For hvad skal man dog vælge.
Det nye fjernsyn skal primært bruges til at se sport som fodbold, formel 1, tennis osv. Derudover skal der også ses film på det og spilles lidt PS3.
Jeg kommer til, at sidde ca 4,5-5 meter fra fjernsynet, så jeg tror jeg skal op i en 55 tommer skærm.

Jeg har overvejet disse fjernsyn og har læst en del anmeldelser omkring dem:

Samsung UE55H7005
Samsung UE55H67xx modellerne

Sony KDL-55w828bb
Sony KDL-55w829
(dette tv får vanvittige gode anmeldelser, men jeg kan simpelthen ikke finde det hos en forhandler i Dk).

Er der nogen herinde som har erfaringer med nogen af disse tv eller har en mening om hvilket et jeg burde vælge med henblik på hvad det skal bruges til. De forskellige tv koster alle ca 8000-10.000 kr.

Jeg synes nemlig det er utroligt svært, at finde hoved og hale i tv junglen. Så håber på lidt input fra jer herinde, så jeg bedre kan træffe et fornuftigt valg

/Telmania
Af Globulus
W828B og W829B er det samme TV.

4,5-5m er en temmelig stor afstand. Overvej et 65". Jeg sidder selv <2,5m fra et 46" og det virker småt. Husk, at et TV skrumper efter det er kommet indenfor døren og det første chok over forskellen til det gamle TV har lagt sig.
Af Telmania
Globulus skrev:W828B og W829B er det samme TV.

4,5-5m er en temmelig stor afstand. Overvej et 65". Jeg sidder selv <2,5m fra et 46" og det virker småt. Husk, at et TV skrumper efter det er kommet indenfor døren og det første chok over forskellen til det gamle TV har lagt sig.
Er det samme tv? Der kan man bare se, det havde jeg ingen anelse om :) Men tak for info.
Hmm det kunne godt være, at du har ret i at jeg skulle se på et 65" tommer, når nu afstanden er så stor.
Af Telmania
Globulus skrev:W828B og W829B er det samme TV.

Kender du noget til hvordan det Sony fjernsyn præsterer generelt?
Eller for den sags skyld også de to samsung tv?
Af Grandahl
W8 modellerne er gode value for money tv, de har gode input lag for gamere, og et generelt godt billede.

Jeg ville dog selv vælge H7005, der i min verden er bedre. Billedet er en tand bedre. Smart tv er meget bedre og hurtigere. Den har twin tuner så du kan optage og se tv samtiddig. Den er nem at hænge op på væggen, hvilket er en udfordring med w8. Og til sidst men ikke mindst er H7005 for mig bare langt kønnere :)