Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Moderatoren har et normalt job at passe ud over at chatte med jer ;) Vi har vores informationer direkte fra Thomson selv.
Disse TV kommer mig bekendt ikke fra Thomson Danmark, måske derfor.

Thomson laver ikke 2 forskellige apparater med samme modelnummer ... det tror jeg ikke der er nogle fabrikater der gør.

Anyway, faktum er at TVet altså har HDMI 2.0 på HDMI port 1...

Og så er den ged vist barberet. Tilbuddet er slut alligevel.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Kan du snuppe et foto af Netflix-streaming? House of Cards skulle gerne streames i 15,6 Mb/s ved 4K, hvis tv'et klarer HEVC. Men der skal også gerne stå 2160p i info-sektionen.

Mht. HDMI 2.0 så lyder det jo bestemt som om, at HDMI 1 porten har det hos rimini. Jens lyder dog ikke til at have det. Jeg tror altså ikke vi skal afvise helt, at nogen måske har været heldige at få den nye version. Men de burde jo bare ikke have samme modelnummer...

Hvis den har både HDMI 2.0 og HEVC ærgrer jeg mig sku lidt over, at jeg ikke selv smed en ordre til en ekstra test-skærm.
rimini skrev:Disse TV kommer mig bekendt ikke fra Thomson Danmark, måske derfor.
Det er Strong der distribuerer Thomson, Pioneer og TCL i Danmark, men Elgiganten går vist ofte udenom distributørerne pga. deres størrelse. Det er dog ikke unormalt, at udenlandske modeller har lidt andre specifikationer end de nordiske med samme modelnavn. Så plejer der bare at komme et ekstra tal eller bogstav bagpå eller en bindestreg eller noget.

Har Elgiganten måske haft parti af både parallelimport og "danske" udgaver?
House of cards streames med 12-14 MB på min.

Elbanditten kører for det meste parallelimport, det kan jo være derfor at "Strong" føler sig trådt på og derfor har udgivet urigtige oplysninger - ved det ikke....

Jens tror jeg bare skal hjem og checke sin manual på CDen en extra gang ...

Og ja, det var altså et super tilbud, jeg er meget meget tilfreds med købet. Eneste minus er at jeg ikke kan få de gule undertekster lavet hvide på Netflix, men det må vi håbe de får styr på ved næste opdatering.
Nu kan jeg se hvad i har skrevet ang. Om der er 2.0 eller ej
Jeg har ikke 2.0 på min,så jeg benytter mig af 14 dages returret.
Jeg har vedhæftet et billede
Mit billede står slet ikke klart, det pixilerer og kan ikke opdaterer hurtigt nok
I netflex er det total ubrugelig.
Øv troede lige jeg havde reddet mig et billigt og super godt tv
Vedhæftede filer
image.jpg
image.jpg (170.72 KiB) Vist 4112 gange
Af Non-Desperado
Er 12-14 Mbit/s ikke i underkanten for Netflix 4K?
Jeg synes, at der tales om mindst 15,6 Mbit/s og helst 25 andre steder...
@lynelektriker, det er tilsyneladende ikke samme TV som vi har fået tilsendt. Det anerkender jeg nu.

Vores står superskarpt og pixelerer på ingen måde, har fin opdatering og stabilt billede på alle opløsninger... Netflix kører superfedt også. Flot opskalering af både 720p og 1080 materiale. Klare og skarpe farver.

Så der er åbenbart 2 versioner der er sendt ud fra Elbandittens side; et med HDMI 2.0 på stik 1 samt 1.4 på stik 2 og 3, og et helt uden kun med 1.4 og tilsyneladende andre problemer også.

Måske kan du spørge dem om at få det byttet istedet til den rigtige version ? Når det funker er det et superlækkert tv.
Rimini. Jeg vil gerne høre om du kører UHD på Netflix, om du får 4K, viser den p2160 når du trykker på infoknappen?