Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle,
Mit fjernsyn har nu to gange lavet en skærm som den på billedet. Ved at tage strømstikket helt ud, fik jeg få det igang igen første gang - anden gang gik det over efter et par dage.

Hvad sker der lige? Er det en "elektrolyt"-skærm eller hvordan forklares en sådan mærkelig opførsel?

jeg har en måneds garanti tilbage og jeg har netop fejlmeldt det. MEN: Hvordan kan jeg overbevise dem om, at det fejler noget, når fejlen er "periodisk" og går over igen enten af sig selv eller ved at strømmen tages?

Kan nogen give mig forklaringen på, hvad det er, der sker.

Fjernsynet er et philips 47'', 6900 et og andet.

mvh
Morten
Vedhæftede filer
philips-kaput kopi.jpg
philips-kaput kopi.jpg (106 KiB) Vist 1168 gange
Næppe en "elektrolyt-skærm" da den type fejl vil vise sig i form af at skærmen går ud eller slet ikke vil tænde.

Der er nærmere tale om en dårlig forbindelse i et fladkabel et eller andet sted - eller selve panelet er defekt.

Se f.eks. denne diskussion:
http://www.avsforum.com/forum/166-lcd-f ... 5c650.html

Jeg kan ikke forestille mig andet end at problemet vil blive værre med tiden men det er selvfølgelig svært at sige, om det vil blive så slemt at du kan nå at overbevise forhandleren/værkstedet om at problemet eksisterer inden garantien udløber.

Skulle det vise sig, at det kræver en reparation skal du nok forberede dig på at skulle ud og se dig om efter et nyt TV - uanset om du selv eller forhandleren skal betale. Philips gør ikke meget ud af at have et stort lager af reservedele så hvis en større komponent (som f.eks. panelet eller mainboardet) skal skiftes vil man i stedet skrotte det hele.

Nu skal vi ikke tage sorgerne på forskud men det var den slags jeg selv fik at vide da jeg for godt et år siden selv forsøgte at få repareret et Philips TV.
Har lige haft en computer som så nøjagtig sådan ud på skærmen, fordi strømkablet sad løst og pludselig startede den op med et sådan billede.

Resultat at computeren nu er erklæret "død" og snart skal pakkes i en kiste...

Tror ikke umiddelbart det er et Philips problem.

Det kan også ske på LG, Samsung og Sonyskærme og en masse andre..

Ærgeligt og ja. Et tv uanset mærke bør kunne holde mere end 2 år!!!

og så alligevel:

http://miami.cbslocal.com/2012/02/09/mo ... er-defect/

Du kan altid få råd herinde, men køb en skærm som får gode anmeldelser her og på hdtvtest.co.uk og check pricerunner.dk før køb.