Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af PeterD
BUM-BUM...

UHD til....WHAT!!.....4995..Kr...

"Kun" 5 af de store seddler.... :s

Men....ER det overhovedet godt rent billedmæssigt??

Og...hvem "står bag" Thomson...Panel etc...?
Af jonjak80
Så 4k er vel tæt på ubrugligt? :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Tæt på i hvert fald. Jeg kalder tv som disse for Ultra HD-tv, der ikke kan vise Ultra HD :)

Det har HDMI 1.4, som kan tage 4K i op til 30 Hz, men Ultra HD er jo mere end opløsning.
Min søster bad mig om at finde et acceptabelt TV til hendes nye lejlighed, da hun ikke har forstand på noget som helst omkring fladskærme. Jeg ved lidt, men ikke meget. Jeg tog friheden til at købe dette tv til hende, da jeg synes det virkede som en god pris, ift. hvad konkurrenterne kunne tilbyde.

Hun skal overhovedet ikke bruge 4K - men jeg synes at prisen var god ift. at det var 55", Full HD, aktivt 3D og havde nogle gode streamingsmuligheder ift. Netflix og visning af indhold fra computer/smartphone.

Er det et okay køb, hun har fortaget sig nu? Hun ser kun reality tv, tv-serier osv. og hvad kvinder nu bruger deres fladskærm til. Så hun skal hverken spille spil, se sport eller action film.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Til 5000 er det svært at finde 55" skærme. De koster typisk mere.

Jeg har ikke erfaring med tv'et, men selve Ultra HD-opløsning får din søster ingen gavn af. Hvor godt tv'et viser billeder i SD opløsning eller normal HD, ved jeg ikke, men alle billeder skal jo opskaleres, så det kommer an på hvor god tv'et er til det, særligt på de skæve opløsninger såsom ikke-HD tv-kanaler.