Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Enjungle
Hej allesammen!

Har fulgt jeres side herinde og markedet grundigt de sidste på måneder og venter på det helt rigtige tilbud. Men det er svært.

Jeg leder efter 55" til max 10.000. De to bedste ud fra de anmeldelser jeg har fundet er Samsung ue55h7005 og Sony x85. Præmissen er, at tv'et skal være så fladt som muligt. Det skal bruges mest til almindelig tv-kiggeri og sport, PlayStation og film i almindelig HD kvalitet.

Egentlig hælder jeg mest til Samsung da jeg allerede har soundbar fra Samsung. Så ser det altså bare bedst ud.
Hvorfor så ikke bare vælge samsungen spørger i sikkert? Det er også tyndere.
-jo nu har Sonyen jo både hevc, USB 2.0 og 4K. Og jeg tænker så at set er 100% fremtidssikret... Og tv'ene koster det samme... Hvad ville I gøre? (Og ja jeg har læst i diverse debater om herinde om de pågældende tv, og jeg har læst anmeldelser af dem også)

Please help a brother out! :-)
[quote]Enjungle skrev: Egentlig hælder jeg mest til Samsung da jeg allerede har soundbar fra Samsung. Så ser det altså bare bedst ud.
Hvorfor så ikke bare vælge samsungen spørger i sikkert? Det er også tyndere.

Valget bliver så Samsung.

Og hvis du vil fremtidssikker dig for en kort stund så er HEVC-HDMI 2.0 det man skal gå efter.
Af Enjungle
Uha, så blev valget pludselig meget lettere!
MEN, det gælder kun i Hundige. Og man skal sikkert stå klar kl 8 om morgenen når de åbner! Hvor mange mon de har på lager...
Af Enjungle
Så blev det sørme købt!
Er der nogen der kan finde en professionel (eller bare et forslag til) kalibrering af dette tv?
Af Enjungle
Har jeg også gjort. Synes bare den bliver meget mat . Men er måske nok bare en tilvænning...
Af Enjungle
Og så kan jeg heller ikke finde ud af, hvor jeg indstiller dette:

R-Offset +1
G-Offset -1
B-Offset +2
R-Gain +4
G-Gain -5
B-Gain +8