Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af sth
Hej alle

Kan Netflix være overbelastet når der er mange brugere på?
Mit Samsung 65" kører på WAOO 50 megabit fiber (dog 10 m trådløst gennem 2 åbne rum),
og kører normalt til UG, indtil skiltet: Din wifi forbindelse er afbrudt.

Nogen der kender til problemet?

VH Søren TH
Jeg formoder, at du bruger den trådløse radio i dit tv. Hvis router er sat op til dynamisk IP adresse, kan det tænkes, at der hentes ny IP adresse til dit tv. Hvis dette sker under Netflix brug, så ryger forbindelsen.
Jeg oplevede lidt der ligner dit problem, men efter opsætning af statisk IP til tv (indstilling i router ), mister jeg ikke længere netforbindelse til mit tv.
Jeg har dog TDC internet/router, men formoder, at dit udstyr også kan opsættes på samme måde.
IP adressen på tv kan findes i dets menu for internetindstillinger, denne IP skal i routeren ændres fra dynamisk til statisk. Denne procedure hjalp som sagt mig, men kan hos dig være et andet problem. Støj der forstyrrer dit wifi, kan være et problem. Dette løses bedst med en kablet forbindelse til tv.
Håber, at disse forslag kan være til en hjælp.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Ud over MigSelv's forslag, så kan det naturligvis også være den trådløse router (eller WiFi-modulet i tv'et) der er ustabilt eller har dårlig rækkevidde. Efter at have måtte døje med de routere, som medfølger fra internetudbyderne i tre tilfælde (to hos mig selv og en gang hos mine forældre) så er jeg efterhånden stor fortaler for, at man køber sig en bedre router.

Taget i betragtning af hvor stor en del internettet udgør af hverdagen for mange af os, så er udgiften til en god router godt givet ud i min optik.