Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg synes nu det er ved at være på tide at udskifte mit Sony KDL-46R473 med et nyere og bedre tv, da der kommer så mange gode PS4 spil de næste mange måneder og de fortjener at blive spillet på en ordentlig skærm.

Jeg har valgt at gå over til Samsung nu, da jeg godt kan lide deres nye Smart Remote og så synes jeg at Sony interface er meget kedeligt og gråt at se på. Ihvertfald på mit nuværende, da der ingen farver er i menuerne.

Men jeg er lidt splittet mellem H7005 og HU7505.
Jeg bruger primært mit tv på at spille PS3/4 og så se nogle film og serier, som altid er i 720p eller 1080p, hvilket jo også er hvad PS3/4 viser i.

Jeg er derfor i tvivl om der er stor nok grund til at smide de 2000kr. ekstra efter HU7505, da jeg har læst at den ikke er så god til spil, da den opskalere billedet til UHD og det derfor ikke vil køre så godt.
Jeg har ingen planer om at "låne" film i UHD da jeg i forvejen synes at 1080p film fylder meget på en harddisk, så tør slet ikke tænke på hvad en UHD film vil fylde.

Så som sagt, vil 1080p jo være nok, hvor valget vil falde på H7005, MEN! er det jeg læste med at HU7505 ikke er så god at game, bare en mindre detaljer som kun "eksperten" vil lægge mærke eller vil den normale person også lægge mærke til det?

Er der god grund til at smide de ekstra tusinde efter en HU7505 frem for H7005, til mit forbrug? Har den flere funktioner eller er det bare UHD'en til forskel?
De fleste 4k tv har for højt input lag til gaming. Ville vælge h7005, der er desuden også nogen problemer med blæsren på hu7505 som skulle larme lidt, men det er da et godt TV..

Alternativt hvis det skal være 4k ville jeg nok kigge nærmere på sony da de også har et forholdsvist lavt input lag selvom de er 4k, dog ikke så lavt som deres full hd tv, men på niveau med samsungs hd tv, så disse kan der sagtens spilles på.

Du kan få deres midrange 4k tv til 10

k http://www.pricerunner.dk/track/scripts ... JVTk5FUkRL

Det er dog et IPS panel kontra samsungs VA paneler og kan derfor ikke gengive sort ligeså dybt, men det er bestemt et godt tv
Af SimonThorsager
Som sagt, behøver det ikke være Full HD da hverken PS3/4 og de film som jeg ser understøtter 4K.

Jeg hælder mest til Samsung da jeg synes Sony's One-Flick fjernbetjening virker og lyder meget plastik-agtig ud fra de reviews jeg har set på YouTube.

Det med blæseren har jeg godt nok også læst i en anden tråd her i forum'et, som mange var træt af.

Men udover mangel på 4K, er der så nogen store ulemper ved at vælge H7005 fremfor HU7505?
Hvis det vigtigste er gaming, kunne det være oplagt at vælge 7005. Dette tv har fået gode anmeldelser

Jeg har 7505 i 48" og er rigtig glad ved dette tv. Blæseren registrerer jeg ikke, hvis jeg fjerner lyden kan jeg dog høre den, men selv ved lav lydhøjde hører jeg den ikke. Men alt er relativt, nogle er sarte, for mig er det overhovedet ikke noget issue.

Jeg gamer aldrig og kan ikke give dig noget der desværre, jeg ser lidt UHD på Netflix, men ikke meget, det virker godt. Det er fantastisk at gå helt tæt på skærmen og se alle detaljerne.. Jeg håber der mere materiale, Netflix har lovet mere med nye serier. Måske det ser anderledes ud om et års tid.
Hej

Jeg har netop købt en HU7505 til 9999kr i Bilka. Jeg er rigtig glad for skærmen, men kan bekræfte den lille blæser, som man kan høre i helt stille scener. Ellers kan man ikke høre den.

Jeg har dog et spørgsmål til UHD i Netflix. Jeg får ikke muligheden for 4K præsenteret. På hjemmesiden har jeg indstillet streaming kvalitet til Høj. Hvad gør jeg forkert?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Er din internethastighed høj nok? Der kræves minimum 15 Mbit/s for at kunne trække 4K Netflix.
Af Melhakker
Hejsa, er med på en lytter her. Da jeg selv står i samme situation mellem disse 2 modeller.

Jeg skal dog ikke bruge det til spil osv.

Udfra det i har skrevet ligger jeg nok mest til H7005. Dog har jeg dette spørgsmål, som jeg ikke rigtig har kunne finde nogen steder på nettet.

Hvordan er det med at tilkoble diverse kabler på Samsung H7005? stikker de kabler bagud?
Ligesom på dette billed? http://www.rtings.com/images/reviews/h7 ... -small.jpg
Syntes personligt det vil være "nitten" hvis det LAN kabel stikker bagud, og dermed kan jeg måske ikke få det helt ind til væggen.
Hej,

Det er ikke helt rigtigt billede, men antenne, USB & HDMI sidder sidelæns mens IR blaster, SIDIF, composite, SCART vender bagud. De to CI kort sidder også PÅ bagsiden af TV'et, så det kan ikke sidde så tæt på væggen som man kunne håbe.

Har lige købt en 7005 model og det er et super godt billede, twin-tuner fugerer super. Har lidt problemer med lyden, som Samsung skal ud og kigge på. Men ellers er jeg tilfreds.
Af flatwee
Sorry. Ja.
Jeg har så købt vinklede SPDIF & LAN stik, så det kommer lidt tættere på
Af Melhakker
flatwee skrev:Sorry. Ja.
Jeg har så købt vinklede SPDIF & LAN stik, så det kommer lidt tættere på
Super :-) Tak for info. Lidt trist at LAN, SPDIF og Card sidder bagpå.
Hvilket vægbeslag har du brugt?