Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af viggemand
Hej venner!

Har i denne uge set, at Sonys X8505B i 55" er faldet til cirka 10.000 i mange butikker. Dette synes umiddelbart som et rigtig godt tilbud? Er der nogen der har et par ord de kan smide med på vejen inden jeg køber det? Er det et godt tilbud? Tror i det falder væsentligt mere i pris i den nærmeste fremtid? 10.000 synes jo som en fornuftig pris for et 4K TV i den størrelse.

Tak!
Af BigBadAde
Jeg har hatt denne modellen en uke nå. Oppskaleringen er meget bra. Til og med SD ser meget bra ut. Fargene er fantastiske og den har ingen problemer med fotball eller andre bevegelser(panorering). Problemet er at mitt eksemplar er utsatt for kraftig bleeding/clouding, så det går i retur...
Har lest på andre forum at det er flere som sliter med dette, men andre igjen er veldig fornøyd. Så hvis du får et eksemplar med et godt panel så vil jeg absolutt anbefale dette TV.
Af viggemand
Kan man godt bare sende det tilbage fordi man synes der er bleeding? :)

Og har du prøvet at sætte en PS4 til det?

Tak for jeres svar!
Af BigBadAde
viggemand skrev:Kan man godt bare sende det tilbage fordi man synes der er bleeding? :)

Og har du prøvet at sætte en PS4 til det?

Tak for jeres svar!
Har 30 dagers åpent kjøp, så kan levere det tilbake uansett.
Men selger ville også sende bildene av bleeding til Sony, fordi han ville helst ikke selge TV på nytt.

Ja har spilt PS4 på det. Det var også fantastisk! Ingen problemer med lag, og bildene var helt utrolig. TV'n går også automatisk i spillmodus på den HDMI som jeg har koblet PS4 til.

Å som Rasmus skriver: Ligner et godt køb!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Rent billedbehandlingsmæssigt, så vil X8505 nok performe ligesom X9005B og det var helt klart et af de bedste 4K Tv på markedet lige pt. Hvor man så må undvære er eks. på lydsiden og så i form af et IPS-panel, der traditionelt set har flere problemer en VA.
Af BigBadAde
Torben Rasmussen skrev:Rent billedbehandlingsmæssigt, så vil X8505 nok performe ligesom X9005B og det var helt klart et af de bedste 4K Tv på markedet lige pt. Hvor man så må undvære er eks. på lydsiden og så i form af et IPS-panel, der traditionelt set har flere problemer en VA.
Har IPS panel flere problemer enn VA panel?
Hvilke problemer er det da snakk om?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Primært det dårlige sortniveau, som denne paneltype altid har kæmpet med. De kan ikke lukket ligeså effektivt af for baggrundslyset, som VA kan. Med en dårligere sortniveau vil du også opleve backlight bleeding i værre grad end på VA, så det bringer nogle følgevirkninger med sig.
Af BigBadAde
Okei. Jeg visste at det var dårligere sortnivå. Men jeg tenkte ikke på at man da opplever bleedingen som værre. Takk.

Jeg har tenkt å kjøpe LG lb670 når jeg bytter ind mitt Sony. Den har IPS med direct led.
Kan jeg likevel få problemer?

Å er det da tryggere/bedre å kjøpe Samsung h7005 for 2000kr mer?

( Beklager hvis jeg "kupper" denne tråd med dette spørsmål) :/
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Direct LED er ikke en garanti desværre, men potentielt kan du reducere backlight-problemer med den metode.
Af BigBadAde
Torben Rasmussen skrev:Direct LED er ikke en garanti desværre, men potentielt kan du reducere backlight-problemer med den metode.
Ja jeg håpet på å reducere problemet, mye derfor jeg tenker å kjøpe den LG tv'n. + at den var på tilbud, satt ned fra 14 til 8 000.
Men du vil ikke gi råd om det er bedre å kjøpe Samsung H7005 eller?

Tusen takk for svar. Synes det er flott at dere som er admins på siden tar dere tid til å svare brukerne på forumet!

Og unnskyld til viggemand for å ha kapret din tråd!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg har ikke set nævnte LG-model, men helt personligt er jeg nok ikke til nogen af de to. Samsung døjer i min erfaring med andre ting, som jeg heller ikke vil leve med, men det er slet ikke dét emnet handler om. Du kan jo søge lidt inspiration i nogle af de mange andre købstråde.
Af viggemand
Ingen årsag! I har alle været til stor hjælp!

Det jeg skal bruge TV´et til er primært spil på PS4, der forhen var på højt niveau, men nu er mere til casual brug. Derfor er jeg glad for du siger du har spillet PS4 på den uden de store lagproblemer. Og Bodnar-testen på 40 ms er heller ikke helt ved siden af :)

Tror jeg henter det imorgen!