Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af klingej
Hej,

Jeg er på jagt efter et nyt tv på 40-42" - da jeg simpelthen ikke har plads til mere.

Det lader til, at tv-producenterne ikke hælder deres bedste paneler i deres mellemstørrelse-modeller, men kun i gigant-tv som jeg desværre ikke har plads til.

Derfor søger jeg lidt hjælp her; hvad er det bedste tv i 40-42"? jeg bruger eksterne bokse til både flow-tv og streaming så tænker primært på

- billedkvalitet
- praktisk brugsvenlighed (eks intern strømforsyning, stik der vender til siden etc)
- HDMI 2.0 (måske? ikke vildt vigtigt)

Erfaringer, idéer og inspiration vil være en stor hjælp!

Vh

Jonas
Af PeterD
Elgiganten Glostrup burde have 2 stk. 42" Panasonic Plasma X20 eller X30 "et-eller-andet-sted" på deres lager selvom det er udgået...Bare bed dem om at lede grundigt 2-3 gange ;)

BEDSTE BILLEDKVALITET (farver/sortniveau/hudtoner og ikke mindst til sport!!) OGSÅ I 2014, TIL PRISEN!!

Dokumentation:

http://www.techradar.com/news/televisio ... gy-1131021

At producenterne så ikke laver det mere skyldes mere eller mindre en kombination af nogle faktorer som disse:

1. Faldende efterspørgsel fra forbrugere. Alt skal være "Øko"/"Strømbesparende"

2. Relativt dyr at producere i forhold til indtjening.

3. Priser presset af billigere udviklede LCD/LED skærme..

4. Udviklingen rettes imod OLED/UHD skærme

En chance/risiko med dette? Ja, men det kunne være en muighed hvis du bor i området..

http://www.dba.dk/panasonic-tx-p42x60b- ... 011269517/

Du kan også overveje senere at hoppe med på 4K bølgen, men så bliver prisen mange mange tusiende kr.

http://www.hdtvtest.co.uk/news/result-201406013793.htm
Af klingej
Mange tak for svarene - jeg kigger på det. Er egentligt varm på en plasma, da jeg har det i forvejen, men må lige få kigget på nogle LED-skærme i denne størrelse.

Vh Jonas
Af troopa85
Nu er x20 og x30 gamle plasma budget TV, det er da på ingen måde det bedste man kan få. At det er plasma betyder ikke automatisk det er bedre end alle andre TV. Et 7005 vil da klart være at fortrække kontra et x20. Peter, forstår slet ikke hvordan du kan anbefale at gå på jagt efter et budget plasma som kostede 4000kr for 4 år siden, havde det været et vt60 (eller anden topmodel) havde det være en anden snak. Synes tit det kommer til udtryk i dine indlæg at du har forkærlighed for nogen ting, og så er det ligemeget om det er et budget tv eller topmodellen så anbefaler du begge uanset hvad personen søger efter.

Eks ser jeg dig også tit anbefale w6 på lige fod med top modellerne fra samsung og for den sags skyld w8, hvilket er tosset. Der er altså forskel på et TV til 5000kr som er testet godt i forhold til andre tv i den prisklasse, og så et tv til 10.000 kr der tilsvarende er testet godt i forhold til sin prisklasse.

Til tråd starter: 7005 er nok det bedste du kan få i den størrelse.
Af Globulus
Nu skal jeg ikke gøre mig klog på, om Samsung 7005 er bedre end Sony W8 men givet at man p.t. kan få Sony 42W828 til blot 4.499 kr. ville jeg nok selv alt andet lige tillægge prisen en betydelig vægt i valget mellem disse to.
Af PeterD
Orker ikke en lang diskussion og ja, plasma HAR ikke det bedste billede og så er deres skærme faktisk meget dårlige og du kan heller ikke købe dem mere fordi tekniken var "Total Yesterday" .

Syntes faktisk bare du skal begynde at spare op til OLED eller købe et UHD skærm

Men...Sony W28 tilbudet ER svært at komme uden om.

....Jeg ville slå til.... :)
Af troopa85
Orker ikke en lang diskussion og ja, plasma HAR ikke det bedste billede og så er deres skærme faktisk meget dårlige og du kan heller ikke købe dem mere fordi tekniken var "Total Yesterday" .
Tal om fuldstændig at misforstå min pointe....Intet sted skriver jeg at plasma er dårlig. Min pointe er at du anbefaler et hvilket som helst plasma fra panasonic over alt andet, om det så er en budget version som på ingen måde er på niveau med topskærmene til en person der søger det "bedste".

Men vi kan alle være enige om at w8 er et fint bud også, samen med h7005, og som andre påpeger som kommer det an på prisen også. Koster de det samme ville jeg vælge h7005 da det ikke har de mangler w8 har, eks ift 3d, smart tv og vægophæng, men på 2d billedekvalitet er de begge omkring toppen af full hd lcd skærme.
Af PeterD
"Plasma over alt andet"..

Argh...Måske, men Sony W6 og W8 ER altså også rigtig gode..

og OLED er da bedre..

Men ok..Nu må jeg hellere slutte før jeg skriver noget forkert og bliver udelukket fra siden af Torben..

Overskriften er Bedste Tv og så finder man det bedste tv..

At det så er for tykt og en masse andet kan jeg desværre ikke gøre noget ved...
Af Globulus
PeterD skrev:"Plasma over alt andet"..

Argh...Måske, men Sony W6 og W8 ER altså også rigtig gode..

og OLED er da bedre..

Men ok..Nu må jeg hellere slutte før jeg skriver noget forkert og bliver udelukket fra siden af Torben..

Overskriften er Bedste Tv og så finder man det bedste tv..

At det så er for tykt og en masse andet kan jeg desværre ikke gøre noget ved...
Nej, overskriften er "MAX 42" - BEDSTE TV" og så giver det ikke megen mening at tale om OLED, som p.t. ikke fås under 55" eller plasma, som ikke længere er på markedet.

Hvad Sony W6 angår er det godt, hvis man ikke har budgettet til et W8, men i denne tråd var kvaliteten indenfor en begrænset størrelse vigtigere end prisen og selv hvis man tager prisen i betragtning er W8 stadig et overkommeligt køb.