Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af radio
Er brændt varm på et Samsung 55" 7005.

Er der nogen som kan anbefale et billigt beslag som kan bruges på gibsvæg og som er nogenlunde tæt på vægen?

/Radio
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Dem bruger jeg også til mine TV.
Af BrianH
urbananen skrev:Jeg ville klart anbefale disse:
http://www.byghjemme.dk/shop/expandet-j ... 7243p.html

har hængt rigtig meget skidt op i årenes løb, og disse er klart de nemmeste og bedste jeg længe har prøvet.
4 af disse holdt mit gamle 55kg plasma oppe.

Ikke noget med at bore for og alt det der.
Det er bare at skrue skidtet i.

De kan fås i de fleste byggemarkeder.

De er nogenlunde til ét lag gips, men bedst til 2 lag. De kammer ret let over i ét lag, og så er det umuligt at sætte en skrue der.

Det bedste er nok en plug der udvider sig på bagsiden af gipsen , så den ikke kan trække sige gennem hullet. Der findes forskellige slags...

Er væggen lavet normalt, er der en lægte hver 60 cm. Kan du sætte nogen af skruerne i den, er det selvfølgelig det bedste
Vedhæftede filer
plug.jpg
plug.jpg (8.05 KiB) Vist 3986 gange
Af urbananen
Tror jeg har brugt de første 200 skruer af den type jeg linkede til, og de har endnu ikke svigtet.
Jeg er ikke i tvivl om at den type du viser et billede på kan være bedre, men jeg er ikke i tvivl om hvad jeg ville vælge.
Kunne dog aldrig finde på at bruge den type i plastik som "vrider" sig når de ekspanderer.
Af urbananen
Har også prøvet en type på arbejdet, til gips, ren skrue, som ikke behøver nogen plugs.
Virker også super godt.
kan godt finde ud af hvilke. fik en prøvepose.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg havde overset, at det var plug'en fra Expandet og ikke modellen der udvider sig. Jeg bruger røde til mine 2-lags vægge. Jeg har ikke prøvet den blå, men det er ret vigtigt, at du får fat på den rigtige af dem. Den blå vil gå i stykker hvis du bruger den på en 2-lags og den røde vil ikke klemme ordentlig på en 1-lags.

Vær dog OBS på, at de ikke kan pilles ud igen. Du skal klippe fronten af dem og skubbe dem ind i væggen hvis du ikke vil bruge dem mere.
Af radio
http://img02.taobaocdn.com/imgextra/i2/ ... 868694.jpg

Har disse skruer som kan holde minimum 25kg/stykket.

Silvan medarbejderen sagde dog at man ikke bare kan gange op, så 4 stk kan altså ikke holde 100 kg. :-)

Nu vejer tv'et hellerikke noget i den stil, men kunne godt være i tvivl om f.eks. Dreje vægbeslag som kan dreje tv'et langt ud, samtidigt med basen på nogle beslag kan være små. Aner ikke hvad et 15-20kg tv belaster væggen med hvis det er drejet ud.

/Radio
Af BrianH
radio skrev:Aner ikke hvad et 15-20kg tv belaster væggen med hvis det er drejet ud.

/Radio
Kraft gange arm, som din fysiklærer fortalte dig :-)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
En ting du skal være OBS på med metal-plug'en er, at du ikke kan slippe af med den igen hvis du fjerner TV'et. Med Expandet er plug'en af plastic, så der kan du klippe enden af og skubbe den ind i væggen før du spartler - den går ikke helt så let med metal.
Af urbananen
De plugs jeg linker til, er lige til at skrue ud igen.
De efterlader godt nok et grimt hul, men det er til at spartles ud.
Til dem som ikke har prøvet disse, synes jeg i skulle prøve, og så slippe for boremaskinen.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, jeg tænkte nu mere på den version af Expandet, som også krøller (de røde eller blå). Den du linker til er blot en skrue med en ekstra skrue i :)