Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Forum

Jeg står for at skal skifte vores Panasonic TX-P42V20E. Ikke fordi det gamle er slidt, men fordi vi gerne vil have et hvor smart-tv fladen er bedre.

Det jeg er i tvivl om er flg.

Panasonic er et 4K tv. Er det bedre fremtidssikret end LG Oled tv?

Panasonic koster ca. 4000 kr. mere. Er det det værd.

Jeg ved ikke så meget om hvad der er hvad og hvorfor, så jeg håber på nogle seriøse anbefalinger.

Med venlig hilsen

Henrik S
Der findes ikke et TV der er fremtidssikkert, og slet ikke i forhold til Smart TV. Hvis det er Smart TV funktionalitet du ønsker så køb en ekstern boks til dette.

I stedet for de 2 nævnte modeller ville jeg nok hellere vente på LG's 4K OLED TV. Jeg gætter på at prisen for LG's 65" OLED inden for et år vil ligge under 30.000 kr.
Brugeravatar
Af hans123
det største minus ved Panasonic ax800 er det ikke kan bruges til 4K netflix.

der er meldinger om at det kommer. men sikkert usikkert.

Og så er kun en af hdmi indgangene ver 2,0
Jeg kan afgjort erklære mig meget tilfreds med mit Pana TX-58AX800. Jeg var vist en af de første der fik TV´et her i landet, og det overrasker mig hver eneste dag med et utroligt skønt og detaljeret billede.

Farver og i det hele taget billedindstillinger er out of the box ganske fine. Du skal jo blot være opmærksom på, at det er et LED med lidt dirty screen og ind i mellem lidt fejl i bagbelysningen.

Der er rigtigt mange der hos mig har været begejstret for det næsten plasmaagtige billede modellen giver. Selv teknikeren der ISF kalibrerede billedet var imponeret.

Den gode nyhed er, at bliver panelet kalibreret, så forsvinder hovedparten af dirty screen problemet - men altså ikke helt.

Muligheden for 4K Netflix skulle - hvis rygterne taler sandt komme i løbet at oktober via en firmware update. Mit eget gæt er nok nærmere at det kommer med lanceingen af AX900, som jo også er lige om hjørnet :)
Brugeravatar
Af hans123
AX900 er kommet ud til test på et andet dansk site, og der forventes en test klar om små 14 dage
Nick_S skrev:Den kommer dog 100% sikkert IKKE med Netflix 4K. Eller HEVC overhovedet. Så det er ikke meget 4K du vil komme til at se på den skærm.
Nej iflg Panasonic vil modellen hverken kunne afspille Netflix 4K, eller for den sags skyld 4K video via f.eks. USB. Hvorfor man lige laver den model er mig en gåde.
Nick_S skrev:Den kommer dog 100% sikkert IKKE med Netflix 4K. Eller HEVC overhovedet. Så det er ikke meget 4K du vil komme til at se på den skærm.

Så er det jo nemt at fravælge den :)