Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Flatpanels

Jeg har et Panasonic (AS600) med et tilhørende hjemmebiografsæt. Jeg har forbundet fjernsynet med antennestik (direkte, ingen boks) og et HDMI til hjemmebiografen. Jeg kan kun få hjemmebiografens lyd til at virke, når jeg afspiller en blu-ray film derfra.

Lyden virker ikke (rettere sagt: lyden kommer fra fjernsynet og ikke sættet) når jeg er på almindelige TV-kanaler, eller alt andet der ikke bliver direkte afspillet af systemet.

Hvad har jeg gjort galt?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Har du forbundet dit anlæg via den HDMI-port der hedder "ARC"? Det er typisk kun én port der er i stand til at sende lyden FRA TV'et til anlægget, hvor anlægget naturligvis altid er i stand til at afspille lyden når den kommer fra Blu-Ray'en, da den jo sidder fysisk i anlægget.
Af PPB92
Hmm, det hele gik lidt stærkt da jeg satte hele setuppet op for en kammerats far. Når du taler om den ARC port, så snakker vi på fjernsynet ikke? For så vidt jeg husker, var der ikke flere HDMI-porte i anlægget. :)
Som sagt... En af HDMI kontakterne på tvet er mærket ARC. Koble HDMI kabel på den og ind i anlægget på HDMI som også er mærket med ARC. Det er meget muligt du må ind i menyen på TVen og velge "eksterne høyttaler".
Får du det ikke til og virker, så er det nogen galt mellom stolen og fjærnkontrollen :)