Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Er det plasma eller OLED? De to typer vil kunne have burn-in hvis de har stået i en udstilling.
Jeg har ved to lejligheder oplevet, at en sælger i Elgiganten (ikke den samme ved hver lejlighed) har trykket og kørt sin fede finger hen over et ubeskyttet panel for at demonstrere fordelen ved at købe en anden model med en glasplade foran panelet.

Du ved - så det underliggende billede forvrænges mens han kører fingeren over det.

Een ting er, hvad uvidende kunder kan finde på at gøre, men noget andet er, når sælgerne selv gør det - og tilsyneladende rutinemæssigt.

Jeg håber da, at det er undtagelser, jeg har været vidne til.

Men i sidste ende handler det om, hvorvidt panelet har fejl/ridser eller ej. Hvis ikke, så er der vel ikke noget i vejen for at tage en demomodel. Nogen skal jo købe dem - og det gælder også for returvarer.

Om et nedslag på 1.000 kr. for et TV, der koster 6.000-7.000 kr. eller mere er nok må være op til dig selv, men hvis ikke man akut står og skal købe et TV her og nu kan man evt. vente til slutningen af November/starten af December, hvor nogle af de modeller, der kom i starten af 2014 formentlig vil blive sat på slagtilbud - eller blot vente på, at TV'et kommer på tilbud som det vel gør i en eller anden butik med få ugers mellemrum.
O_O

Husk nu på at du (næsten) ALTID kan få rabat på Samsung og LG skærme...

Ja, de smider det næsten i nakken på dig..

Fik du kigget ordentligt på et Sony W6 eller AS modellerne, eller lod sælger dig ikke komme til?

Køb nu en skærm som får topkarakterer hos flatpanels.dk og også hos hdtvtest.co.uk så er du godt/ bedre stillet..

Held og lykke.

Må dit valg være det bedste (for dig)
PeterD lad nu vær.. For det første får H7005 topkaraktere og er også anbefalet på flatpanels http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1169844738

Et H7005 er på alle måder bedre end w6 og as 6xx serien. H7005 er en topmodel, det er de andre ikke.

Det er muligt at w6 og as6xx mv er gode til prisen, men de stadigt ikke på niveau med et tv som h7005 på nogen måde..

W8 er heller ikke bedre end h7005, om end de på 2d kvalitet er ligeværdige har h7005 andre forcer som bedre 3d, smart tv, vægbeslag mv.

Til BigBadAde - H7005 er et super godt tv jeg helt klart kan anbefale ved dog ikke om jeg vill hoppe på en udstillingsmodel for at spare 1000kr, kommer lidt an på hvilken størrelse du køber? er det 55" synes jeg ikke 1000kr er nok at spare, er det en af de mindre modeller så måske.
Bent odense skrev:
[quote]PeterD skrev:
Husk nu: Der er (også) andre mærker en Sony,Panasonic, LG og Samsung
Hvad mærke er det så. :o
Philips, Sharp, Pioneer, Grundig, Thomson, JVC, Logik, Toshiba, TCL, NEC, Power, Scansonic.