Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Er der andre end mig, der har konstateret problemer ved optagelse på ekstern harddisk på UE55HU7505? Mit konkrete problem er, at tv'et ikke viser de udsendelser jeg har programmeret til optagelse, mens tv'et er på stand-by. Harddisken virker upåklageligt på et ældre Philips-tv, så det er ikke der problemet er. Jeg har idag haft besøg af en Samsung-tekniker, der skiftede tv'ets motherboard. Det hjalp dog ikke. De virker noget rådvilde hos Samsung, når jeg konfronterer dem med problemet. Det seneste råd jeg fik her til aften på deres hotline var at skifte til en harddisk med ekstern strømforsyning, men kan det virkelig være rigtigt? Kan der være andre krav til harddiske, når der skal optages fra UHD-tv?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Harddisken skal jo have strøm, men det burde den kunne trække direkte fra USB-porten, også selvom tv'et er slukket. Jeg tror ikke det er usandsynligt, at fejlen rettes ved at skifte til en harddisk med ekstern strømforsyning, men i så fald er det stadig en fejl i tv'et (for det skal også fungere med USB-strøm).
Jeg er helt enig i, at optagefunktionen skal virke med en harddisk, der får strøm via USB-stikket, men når jeg får udskiftet motherboardet og det stadig ikke virker, tyder det jo på, at der er et generelt problem med modellen. Det er jo en populær model, og derfor vil jeg meget gerne høre, om der er andre, der har samme problem, eller jeg bare har været meget uheldig.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg prøvede ikke lige selv at sætte timer-optagelser da jeg testede HU8505, så jeg kan desværre ikke bidrage med noget her.

Men der må næsten være en del HU7505 ejere derude efterhånden, som kan bidrage her. Kom frem i lyset folkens :)
Jeg har en 48" HU7505. Jeg bruger en billig HD der trækker strøm fra USB port, det virker upåklageligt. Har via EPG sat den til at optage 4 programmer over 2 dage da jeg skulle jobbe. Det virkede osse fint
Af donlon
Den første eksterne harddisk jeg satte til mit 7505 kunne TV'et ikke finde ud af at aktiverer selv, dvs. at jeg skulle slukke og tænde den hver gang den skulle bruges, ellers "så" TV'et den simpelthen ikke. Jeg skiftede så harddisk kabinet, og så virkede det som det skulle.

Men at optage på en ekstern harddisk er en joke, det sker at den optager noget anden end det TV'et skulle, optagelserne er én stor omgang rod der kan være ret irriterende at overskue pga. manglende information på selve det optagede program, feks. kan man ikke se hvilket afsnit af en serie man optager, og rigtigt tit er det navnet på det foregående eller efterfølgende program som optagelsen navngives efter.

Og så de evindelige "nagscreens" der popper op før, under og efter en optagelse, det er da fint nok der er mulighed for de kommer, men for fanden det ville være rart at kunne slå dem fra. Jeg har sgu ikke brug for at blive advaret inden en optagelse skal starte, hvor der tilbydes at lave den om og nu er optagelsen startet og nu er den slut.

Jeg overvejer at købe en harddisk recorder og så hive den disk fra