28 maj 2007, 13:57
Tja...Hvis jeg skulle fortælle lidt om R86
Den analog indgang, er klart bedre end jeg tro håbe på. Den forrige model serie (7), var jo ikke ligefremt kendt for, at ha den bedste analog del. Det skal lige siges, at jeg har TDC kabel tv. Men det rykker ikke ved, at det man ser skal være af god kvalitet. Det ses tydeligt ved direkte udsendelser, såsom tv-avisen, Formel-1 osv. der er billedet rigtigt godt, næsten på CRT niveau. Mens dårlige udsendelser bliver mere uldende og det kan igen variere, afhænge af hvilken kanal man ser. Men billedet er stadige meget meget bedre, end det man ellers ser i div. radio/tv forretninger, hvor de har tv stående med et dårligt analog billede. Og der vil jeg ikke tro der er den store forskel imellem M86 og R86.
Når vi snakker alm. DVD via HDMI indgangen, så sker der noget, shit det ser godt ud. Super super skapt og utroligt flot billed. Ja det skal opleves, man får virkelig lyst til, at gense alle sine dvd'er igen. Mange klager over, at deres LCD-tv har svært ved at vise sort, det klare Samsung'R86 rigtig godt.
Alt i alt, så er jeg super tilfreds med mit Samsung R86, jeg overvejede også i starten, om man skulle gå efter M86. Men valgt at spare de 2-3000,- Det kan godt være M86 er bedre, spørgemålet er så bare om det er nok forskel, samt om de flere penge er værd at give ud.
Ellers find en butik, som har begge tv og se forskellene, før du beslutter dig.
Efter min mening, så er desiget på R86 er super flot, har ikke fortrudt købt.
Kenneth.