Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Esbjørn1
Har planer om at købe dette tv og det skal hænge på væggen. Jeg skal bruge optisk udgang, Lan og 2 stk hdmi. Hvis tv'et skal hænge tæt på væggen, er der så nogen af disse kabler Jeg skal købe med vinklede stik. Vil gerne have alle tingene klar når det skal sættes op.

Evt nogle anbefalinger mht ophæng/beslag?
Du behøver ikke købe vinklede stik til det pågældende tv, da ingen stik vender direkte bagud, tv'et kan ophænges så tæt på væggen, så der kun lige er den plads bagved som ledningerne er i tykkelse - hvilket vil sige med en afstand fra væggen på 6 - 8 milimeter :)

Der kan anvendes standard Vesa beslag til ophængning og de kan fåes så afstanden svarer til den nævnte afstand til væg :)
Af gensplejs
Jeg har selv et to uger gammelt ue46h7005 hængende på vægen og det er simpelt hen ikke korrekt at "ingen stik" vender direkte bagud.

Der er et par HDMI stik som vender ud mod siden (Hdmi 1 og 2) og nogle andre stik jeg ikke kan huske.

Men hdmi 3 og 4 vender direkte bagud.
Ligeledes vender strøm stikket, Ethernet stikket, jack stik til hovedetelefoner, jack stik til universal remote IR blastere, scart, component osv direkte bagud mod vægen.

Jeg var selv meget skuffet over at det medfølgende vinklede power kabel tvinger skærmen godt 15mm ud fra vægen da stikket peger lige bagud. (jeg måtte sætte de helt store afstands stykker på mit eholms beslag)

Helt horribelt bliver det hvis man vil bruge den medfølgende ir blaster så fjernsynet kan styre en settop box eller anbdet udstyr som ikke understøtter HDMI CEC (i mit tilfælde en xbox360).
For mini jack stikket til ir blasteren er nemlig IKKE vinklet og stikket peger lige bagud så det tvang mig til at købe en vinklet adapter eller rykke tv'et godt 40mm ud fra vægen.
Af gensplejs
Du skal forresten ha et VESA 400 beslag.

Jeg købte for øvrigt selv et Eholms MagnAttach LCD/LED TV vægophæng, VESA 400
http://www.av-connection.dk/?PGr=5299

Det er et lækkert beslag og det er super nemt at få fjernsynet til at hænge lige. Men taget i betragtning at jeg var tvunget til at bruge de største af de medfølgende afstands stykker kunne jeg sikkert have nøjes med et billigere beslag som har lidt mere luft til vægen. (14-15mm er alligevel påkrævet.)
Af Esbjørn1
Tak for det korrekte svar mht ophæng. Har også selv været en smut forbi og set tv'et bagpå. Hvordan synes du ellers tv'et er? Overvejer at køre ud og købe et nu, da jeg så småt er ved at være overbevist om at det skal være det.
Af flatwee
Hej. Har lige købt en UE60H7005 og jeg synes det er et godt TV. Billedkvaliteten er bedre end mit gamle ES8005 (dog stadigvæk lidt bleeding). SmartTV delen er lidt sløv til tider, men ok.
Jeg har et Vogels Thin 345 beslag som rammes lidt af de stik der vender bagud. TV'et sidder ikke så tæt på væggen som før.
Har bestilt vinklede stik men det havde klædt Samsung at droppe de bagudvendte på dette "top non-curve" TV.
De to tunere+to CI+ kort er fantasktisk og fungerer rigtigt godt.