Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af schjelderup
Hej,

Jeg har lavet en del research i forbindelse med indkøb af ny computer monitor. Monitoren skal primært bruges til fotografisk arbejde. Farvenøjagtighed er højt prioriteret. Mange skriver positivt om Dell 2007WFP, mens andre regelret slagter den pga. svære problemer med color-banding, jmf.:

http://www.dellcommunity.com/supportfor ... ing&page=2

Er usikker på om banding kun var et problem med de første udgaver af skærmen eller om det stadig er til stede. Sætter pris på tilbagemelding fra brugere med kendskab til Dell 2007WFP.
Af Notional
Hej, jeg har ikke oplevet nogen form for banding på min skærm (der er den nyeste revision (testet med testen fra denne side).

De gamle banding problemer skyldes vidst nogen af de profiler man kunne sætte skærmen til at bruge.

Men hvis man vil være 100% sikker på at undgå dette, sætter man profilen til desktop mode. Derved bruger den ikke den chip, der i tidligere revisioner, skabte problemet (eller i hvert fald ikke de funktioner i chippen).

Men altså, jeg har ikke oplevet nogen problemer med nogen af profilerne (desktop, multimedia, game) og banding, men jeg har også den nyeste udgave (revision).

Edit: Jeg bruger DVI som kilde. VGA har aldrig givet problemet.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis du køber en ny skærm i dag så kan du ikke få en ældre version. Så snart de nye versioner er begyndt at blive udsendt, vil du få sådan en model. Der er kun én leverandør af skærmene, så det er ikke samme ræs som når du køber andre varer.