Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Goofie
Det gamle Pioneer 42" plasma i stuen trænger efterhånden til en udskiftning og har har set mig lun på et ultra hd tv, så jeg bla kan få det mest optimale ud af min ps4.
Men det er jo en jungle uden lige! Det skal jo nok være lidt et allround tv, da jeg både zapper tv, ser film og nørder lidt ps4 og størrelsen skulle nok gerne op på min. 50"

På forhånd tak!

/Jesper C
Af Grandahl
Tjaa. Samsung HU7505 48" til knap 9000kr er anbefalingsværdig. Af alle de UHD jeg har set og læst om kan jeg ikke anbefale andre. Den er så under de 50" du ønsker, hvis du holder fast i størrelsen kan jeg ikke finde nogen at anbefale. Måske andre kan.
Af Goofie
Lige før jeg hellere vil gå op i pris i ned i størrelse;) Men tak for tippet. Den vil jeg lige lure lidt på. Et andet krav, er at det må ikke være langsomt! Har ikke for godt tålmodighed til mit Samsung 5 serie i soveværelset...
Af Mates
Er det ikke også et spørgsmål om, hvor optimalt det er, at opskalere PS4 signalet til Ultra HD? Kører de fleste PS4 spil ikke 720p/ nogle 1080p? Hvad sker der med kvaliteten når de blvier opskaleret til 4 gange så meget?

Jeg ved det ikke, men måske skulle du undersøge den side af sagen også.
Af PeterD
PAS NU PÅ AT DU GØR DET RIGTIGE..........!!

Et Pioneer Plasma er sådan ikke lige at erstatte og så tro at

du får noget MEGET BEDRE med UHD.

Det kan være du bliver tilfreds, men ny teknologi kan være problemfyldt!

Du er dog velkommen til udforske UHD men der er jo mange mærker og priser at vælge imellem.
Af Goofie
Jeg har været/er ualmindelig glad for mit pioneer tv og frygter jeg bliver skuffet uanset hvad jeg får fat i. Men det analoge signal forsvinder snart og er ikke videre tilhænger af at have en ekstern digital boks til at stå, samt det har 7-8 år på bagen, så har det efterhånden aftjent sin værne pligt.
Men skal jeg have noget tilsvarende kvalitet, så snakker vi måske 15-20.000kr igen og det syntes jeg ikke helt økonomien er til...
Af druiddk
Super spændende tråd!
Jeg har præcis samme TV og præcis samme overvejelse!

Netop i denne uge er der 2 forskellige Samsung modeller som jeg har nærstuderet:

UE55HU7105 som i denne uge er på tilbud i Bilka til kr. 9.999,-
Ulemper i mine øjne er det så vidt jeg forstår reelt er en sminket 2013 model? samt der kun er single tuner (jeg drømmer lidt om twin tuner).

Jeg har i stedet set på UE55H8005 som dog ikke er UHD, men som til gengæld er 2014 model og har twin tuner. Desværre er det ikke UHD/4K.

Jeg kan ikke helt lure om UHD reelt giver mig en værdi her?
Af druiddk
Spændende! Jeg tror desværre kr. 11.999,- er lidt over smerte grænsen for mig.
Du fik mig dog til at lure på UE55H7005 som også fåes til kr. 9.999,- uden buen! :) dog også uden UHD desværre.
Af PeterD
Inden der går ALT for meget Samsung reklame i tråden, kan man bare konkudere

at der også er andre mærker der laver UHD skærme....

....eller andre gode skærme. Philips og Sony for at nævne 2...
Af druiddk
PeterD skrev:Inden der går ALT for meget Samsung reklame i tråden, kan man bare konkudere

at der også er andre mærker der laver UHD skærme....

....eller andre gode skærme. Philips og Sony for at nævne 2...
Utvivlsomt, hvis du har oplæg til modeller indenfor prisen på de 10k så sig endelig frem.

Det som primært tiltaler mig ved Samsung er jeg kan droppe min Canal Digital satbox og så den gode Plex app.
Af Goofie
Jeg er på ingen måde tilhænger af Samsung og slet ikke de kurvede. Nærmest tværtimod. Så er der andre forslag, så er jeg meget åbent for dem!