Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Scouzer
Jeg skal snart have et nyt tv og jeg gerne have et samsung da jeg gerne bruger plex rigtig meget. Jeg har et budget der siger maks 8000kr. Jeg vil minimum have et 46 tommer, men gerne større. Spørgsmålet er om hvilken serie man skal gå efter, da der er meget forskel i pris. Desuden er der også forskel på hvilken codecs de understøtter. Men er der nogen som kan fortælle om man får det store ud af gåå efter 8 series tv frem for 5 eller 6?

Elgiganten køre et tilbud i denne på et ue55h6415 tv. Er der nogen som ved om det er noget værd?
Af PeterD
Nu er du sikkert 100% UMULIG at overtale, hvilket jo i sig selv er....trist.

Så mit råd vil være at vente på der kommer nogen forbi med et kvalificeret svar.

Held og lykke :)
Af Scouzer
Nu er det kun i mangel af bedre at jeg gerne vil have samsung. Så hvis du kan finde en anden tv producent som har en lige så god plex klient er det også fint med mig
Af elmo
Jeg har et 55F6515 (2013) og et 40H5505 (2014) og er også mega fan af Plex.
I relation til Plex føler jeg ikke subjektivt nogen forskel. Jeg prøvede at måle og det tager på begge ca. 6 sekunder fra jeg trykker på Plex ikonen til logoet og ialt 8 til alt er klart.
Der er aldrig hak, pauser eller lignende problem, og jeg har aldrig oplevet at et videoformat ikke bare har virket out-of-the-box.
Forskellen mod Samsung DNLA klient er kæmpestor, men her må også siges at DNLA klienten er primitiv og behøver urimeligt mange tryk for navigering.
På 55 tommer ville jeg nok anbefale at man minimum går op I 6-serien. 6-seriens modeller er lidt uigennemskuelige, og Samsung hjælper ikke meget ved primært at fremhæve billedfrekvenser.
I virkeligheden er det mere et spørgsmål om 3D, extra remote og twin-tuner (fra H65) etc. Der findes en seperat tråd for dette, men finder den ikke lige nu.
Går du op i H7/H8 er de lidt mere flade og eksklusive og angiveligt bedre billeder via micro-dimming, indbygget kamera etc. I visse tilfælde også hurtigere CPUer, så måske kunne betyde lidt for Plex.
Det er meget subjektivt, og jeg kan ikke sige hvad som passer dig bedst. Jeg er 100 % tilfreds med billedkvaliteten i begge TV. Måske er der forskel mod andre modeller og andre mærker, men for mig er det irrelevant. Jeg kan heller ikke høre forskel på mine standard højtaler kabler og tykke guldkabler. Jeg kan ikke smage på en vin om den koster 60 kr eller 600 kr. Jeg er ligeglad om min bil har tophastighed 180 eller 280 km/t. Ville jeg potentielt bytte til X % bedre billede kvalitet mod tab af hurtig navigation og mulighed for Netflix, HBO, Plex og BBC iPlayer ? Absolut ikke.
Af Scouzer
Bortset fra at jeg ikke selv drikker vin, kunne jeg lige så godt selv have skrevet det indlæg:)
For mig er det fuldstændig ligegyldigt om der er en stor ramme rundt om fjernsynet og at det fylder lidt .
faktisk tror jeg næsten at jeg foretrækker det.
Jeg går heller ikke op i billedekvaliteten skal være perfekt. Nu ved jeg ikke om du selv har læst på Samsungs plex forum, men det som bekymre mig lidt er at jeg kan læse at der er mange som har problemer med at den sorte farve nærmere er grå, og det problem ligger i samsungs api.
Men ud fra hvad du skriver så tror jeg da næsten at jeg vil "nøjes" med at gå efter serie 6 tv.
Af elmo
Nej, jeg har aldrig checket forum for Plex, da jeg aldrig har haft problemer. Det ser ud som problemet med sort startede 2011, så det er helt tilbage i D serien.
Jeg tror roligt du kan købe et 6000 serie. Med H65* får du twin-tuner, altså mulighed for at se et program og optage et andet. Jeg har aldrig savnet det, optager sikkert mindre end 1 gang per måned. Med Yousee vælg selv ville det også betyde et extra kort og modul.