Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af spio71
Hejsa alle.

Det er efterhånden et stykke tid siden jeg har haft brug for jeres ekspert viden herinde.

Jeg er ude efter et nyt billigt tv, der skal erstatte mit aldrene samsung LE37M87BDX, som skal ind på datterens værelse.

Det er min plan det kun skal bruges indtil OLED tv er nede i en overkommelig pris, engang om forhåbentligt ikke så længe.
Tv'et bliver primært brugt til film, men også lidt tv i ny og næ.

Jeg har kik på følgende 2 tv'er, men er i tvivl hvad om hvilket der er bedst.

http://www.harald-nyborg.dk/p6278/lg-50-plasma-tv

https://www.komplett.dk/lg-47-led-smart ... !tab:extra

Hvis i har Input om bedre forslag i samme prisklasse er i selvfølgelig velkomne til det. :)

Vh. Spio
Af PeterD
Af PeterD
Desværre fik jeg aldrig svar om han kunne bruge informationerne til noget...

Nå..Andre der leder efter et BILLIGT men GODT tvtilbud, så se her:

I DENNE UGE, uge 42, ja dig og dine børn har efterårsferie, har FONA i Fisketorvet

en Panasonic 32" A400 til 1999 kr.

2 seddeler og du/I kan blive ejer af det ekstra tv til gæsteværelset, børneværelset, det store samtalekøkken.

PS. Brug normal eller bograf profil og slå alt andet FRA.

Velbekomme! ;)
Af spio71
Sorry Peter jeg ikke lige fik skrevet.

Det var super info og jeg ledte efter og fandt også flere af de modeller du skrev om, men der var desværre ikke noget svar fra sælgerne.

Så kiggede lidt på markedet og blev enig med mig selv om, at det så blev det billige
LG-50PN650T indtil OLED kommer lidt ned i pris.

Det eneste jeg undrer mig lidt over er f.eks. når der er tekster efter en film hvor det ikke er rulle tekster men skiftende billeder.
Der så bliver skærmen helt sort mellem skift af tekst hvor baggrunden på teksterne er lidt mere grå i det. Det ligner lidt at skærmen slukker mellem de forskellige billeder med tekst.

Har aldrig haft et plasma tv før, så ved ikke helt hvordan de opfører sig.

Men det er altid dejligt med nogle entusiaster, der giver sig tid til at hjælpe os andre mindre vidende :) TAK
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det lyder lidt som om du har for meget dynamisk kontrast aktiveret. Benytter du "Film"-profilen på TV'et?