Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Hatting
Jeg skal have nyt TV, men synes det er svært at overskue, det skal gerne leve op til følgende:

- Samsung
- 46'' eller større
- Det skal kunne optage et program imens jeg ser et andet
- Smart TV (netflix)

Jeg havde egentlig et budget på max 5000, men kan se det kan være svært at finde til den pris. Det billigste jeg kan finde er:

48H6505 (tilbud til 6000 kr i bilka nu)
46H7005 (tilbud til 6666 kr i Elgiganten nu)

- Findes der nogle Samsung TVer, der opfylder mine krav og er billigere end disse to?
(synes Samsungs side er svær at finde rundt på)

- Kan begge de to TV her optage et andet program end det jeg ser?

- Hvad er fordele og ulemper ved de to? (Hvilket af dem skal jeg vælge?)

- Er der et helt andet end disse to der er bedre?

Her er lige en sammenligning af de to:
http://www.samsung.com/dk/consumer/comp ... H6505STXXE
Af Grandahl
Jeg synes at de 6666 kr på H7005 er et rigtig godt tilbud, hvis du kan skrabe de penge sammen havde jeg ihvertfald valgt dette tv.

Der er en anmeldelse af H8005 her på siden du kan tjekke. Det er stort set det samme tv, bare H8005 er en buet version.
Af elmo
I 2014 H-serien har Samsung twin tuner fra H6500 og op. Samme smart-tv løsning fra H5505 og op. Der er et par andre små forskelle, f.eks. har H6 ikke kamera. Jeg har selv 2013 55F6515, da merpris en for F7000 var ca. 2500. Men med 666 i merpris ville jeg vælge H7005
Af PeterD
...Et par gode grunde til at det (død og pine) S-K-A-L vøre Samsung...?

HÅBER IKKE DET ER REKLAMERNES MAGT..... O_O

Men ..Hey....Det er jo DIT valg og dine penge.... :)
Af DavidHimself
PeterD skrev:...Et par gode grunde til at det (død og pine) S-K-A-L vøre Samsung...?
Jeg er ikke Samsung-fan, men der kan være grunde som:

1) Smart-TV. Skal man bruge det af forskellige årsager, har Samsung pt. den bedste og mest alsidige Smart-TV-funktion.

2) Design. Jeg ville aldrig selv købe TV baseret på design, og selv om Samsungs TV er en stor del plastisk har de dog ofte designs der tiltaler alle.

Læg dertil at billedkvaliteten (alt efter model) er... hæderlig.
Af Hatting
PeterD skrev:...Et par gode grunde til at det (død og pine) S-K-A-L vøre Samsung...?

HÅBER IKKE DET ER REKLAMERNES MAGT..... O_O

Men ..Hey....Det er jo DIT valg og dine penge.... :)
Har du et forslag til et der kan de ting og som er bedre og ikke dyrer?
Af Hatting
elmo skrev:I 2014 H-serien har Samsung twin tuner fra H6500 og op. Samme smart-tv løsning fra H5505 og op. Der er et par andre små forskelle, f.eks. har H6 ikke kamera. Jeg har selv 2013 55F6515, da merpris en for F7000 var ca. 2500. Men med 666 i merpris ville jeg vælge H7005
Mange tak :)
Af Hatting
DavidHimself skrev:
Jeg er ikke Samsung-fan, men der kan være grunde som:

1) Smart-TV. Skal man bruge det af forskellige årsager, har Samsung pt. den bedste og mest alsidige Smart-TV-funktion.

2) Design. Jeg ville aldrig selv købe TV baseret på design, og selv om Samsungs TV er en stor del plastisk har de dog ofte designs der tiltaler alle.

Læg dertil at billedkvaliteten (alt efter model) er... hæderlig.
Ja nemlig. Jeg har haft flere andre mærker også men synes de har været så ringe i forhold til mit Samsung. Men vil gerne høre hvis der er andre forslag?
Af Jakobmadsen
Jeg har lige købt mig et samsung HU7505 i 48 tommer. Jeg synes det er et godt tv.......altså når man sidder LIGE foran det!!!. Hvor er det dog synd at et så ellers godt tv har så vildt ringe betragningsvinkler hvor farverne er intakte. Jeg overvejer seriøst at levere det tilbage da jeg jo ikke kan stå op eller sidde skråt for, uden at det fine billed mister dets glans. Jaja sådan er det åbenbart med den slags paneler.

Nogen der har et bud på et tv med et godt billed til max 10.000 hvor man ikke oplever at skulle være låst til sofaen for at kunne nyde ens tv?.
Af Grandahl
Jakobmadsen skrev:Jeg har lige købt mig et samsung HU7505 i 48 tommer. Jeg synes det er et godt tv.......altså når man sidder LIGE foran det!!!. Hvor er det dog synd at et så ellers godt tv har så vildt ringe betragningsvinkler hvor farverne er intakte. Jeg overvejer seriøst at levere det tilbage da jeg jo ikke kan stå op eller sidde skråt for, uden at det fine billed mister dets glans. Jaja sådan er det åbenbart med den slags paneler.

Nogen der har et bud på et tv med et godt billed til max 10.000 hvor man ikke oplever at skulle være låst til sofaen for at kunne nyde ens tv?.

Hvis betragtningsvinkler er noget af det mest afgørende for dig, køb et plasma tv.

Jacob, det er ikke pænt at bruge en andens tråd til egne spørgsmål, selvom det kan ske for enhver :)
Af Hatting
Jakobmadsen skrev:Jeg har lige købt mig et samsung HU7505 i 48 tommer. Jeg synes det er et godt tv.......altså når man sidder LIGE foran det!!!. Hvor er det dog synd at et så ellers godt tv har så vildt ringe betragningsvinkler hvor farverne er intakte. Jeg overvejer seriøst at levere det tilbage da jeg jo ikke kan stå op eller sidde skråt for, uden at det fine billed mister dets glans. Jaja sådan er det åbenbart med den slags paneler.

Det var da træls, og der er vel ikke noget man kan indstille?

Er det også det samme med h7005?