Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Jeg har et Sony W706 tv, som jeg er super glad for - fed tv. Der er dog ét irritationsmoment, som bunder i at jeg har købt en ekstern USB-harddisk, så jeg kan begynde at optage programmer på den fremfor min Yousee-boks. Jeg har så samtidig fået installeret en kortlæser i tvet til mit Yousee-kort.
Problemet er dog det, at jeg tilsyneladende kun kan optage det program jeg ser og altså ikke kan optage en kanal mens jeg ser en anden - hvilket jo ikke er specielt smart. :o

Så jeg tænkte om der var et klogt hoved der kan instruere mig i, hvad jeg mangler - jeg kan næsten regne ud, at det nok har noget at gøre med twin-tuner - hvilket jeg stærkt formoder at et Sony-tv anno 2014 indeholder?

Eller skal jeg ud og investere i noget ekstra udstyr for at få det til at virke?

På forhånd tak for hjælpen
Det du efterlyser kræver ganske rigtigt twin tuner, som tv'et ikke ser ud til at indeholde ifølge specifikationerne - som det er kan du kun optage den kanal du har angivet at optage fra og som du samtidig kigger på evt. ;;)

Hvis du stadig anvender Yousee boksen, kan du komme uden om problemet, ved at starte optagelsen på tv'et og derefter skifte over på Yousee boksen og styre hvilken kanal du så samtidig ønsker at se via HDMI indgangen - optagelsen foregår så imens i baggrunden og via tv'ets tuner :) Dette kræver dog et kort i både tv og boks, hvis der er tale om kodede kanaler !
Både tv og Yousee boks skal desuden være tilsluttet via antenne kabel :)