Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Bucaneer
Hej herinde.

Er helt ny her så bær over med mig ;-)

Ja som overskriften siger, så vil jeg se om det er muligt at finde et ok tv på 55" til mellem 7 og 8000 som max.

Det er hvad budgettet tillader, så vil høre om det er muligt at finde noget der kan klare mine krav eller jeg skal spare mere op.

Jeg kræver ikke det vilde, det skal bruges i stuen så det SKAL ha et godt billede og ikke være sløret ved hurtige bevægelser, og så må lyden godt Være ok :-) 3D er ikke et krav men bare et plus hvis det er der.

Er det helt forkert at tro man kan få et 55" fladskærms tv i ok kvalitet til den pris?

Havde set på det her : http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... ue55hu6905 men det frarådede han mig i butikken at købe hvis jeg søgte det jeg skrev der :-)

Håber i kan hjælpe med gode råd eller eventuelt link til hvilke tv der kunne komme på tale.

Mvh

David
Af DavidHimself
HU6905-modellen fra Samsung, er ikke overvældende fantastisk hvad angår alm. (Full-)HD brug... det er et første generations UHD-TV, så det ville jeg holde mig fra.

Sony 55W805 burde du i stedet se på :) der får du uhyggelig meget billedkvalitet for pengene.
Af Bucaneer
DavidHimself skrev:HU6905-modellen fra Samsung, er ikke overvældende fantastisk hvad angår alm. (Full-)HD brug... det er et første generations UHD-TV, så det ville jeg holde mig fra.

Sony 55W805 burde du i stedet se på :) der får du uhyggelig meget billedkvalitet for pengene.
Den ser også rigtig lækker ud, men håber også der kommer nogle bud i min ret lave pris klasse :-)
Af Supergris
Det passer jo netop i din prisklasse...

http://www.wupti.com/produkter/tv-og-hi ... 1205000000

Dette er dog A-modellen fra 2013.
B-modellen fra 2014 kører med en anden panel-type, lidt anderledes design, aktiv 3D og leveres med 2 par ekstra 3D briller.
(Måske der er nogle, der ligger inde med noget mere info?), men både A og B-modellen får hæderlige ord med på vejen...
Af Bucaneer
Supergris skrev:Det passer jo netop i din prisklasse...

http://www.wupti.com/produkter/tv-og-hi ... 1205000000

Dette er dog A-modellen fra 2013.
B-modellen fra 2014 kører med en anden panel-type, lidt anderledes design, aktiv 3D og leveres med 2 par ekstra 3D briller.
(Måske der er nogle, der ligger inde med noget mere info?), men både A og B-modellen får hæderlige ord med på vejen...
Har faktisk set denne model helt ned til 7000 :-)

Har forelsket mig lidt i den her model der er et lille hak bedre i fona til 8000, hvad siger i til denne model, er den alle pengene værd ? Er ret tæt på at slå til :-)

Det er den her model jeg taler om : http://www.fona.dk/elektronik/elektroni ... 0600124130
Af PeterD
Jeg ville slå til!

men det er bare mit valg.. ;)

Sonys 2014 skærme= (B

(i forhold til så mange andre)
Af Bucaneer
PeterD skrev:Jeg ville slå til!

Sonys 2014 skærme= (B

Ja den virker ret lækker hvis du spørger mig :-) der var den og en tilsvarende LG , men det var klart den jeg ville vælge ;-)
Af PeterD
Japansk fremfor koreansk?

Kvalitet fremfor pris?

.....Ved godt hvad jeg ville vælge :)

Inden der går alt for meget :s i det.
Af Sjavse
PeterD skrev:Jeg ville slå til!

Sonys 2014 skærme= (B

Hva' fanden! Er du Panasonic utro??...
Af Bucaneer
PeterD skrev:Japansk fremfor koreansk?

Kvalitet fremfor pris?

.....Ved godt hvad jeg ville vælge :)

Inden der går alt for meget :s i det.
Holder mig også til den Sony model ;-)

Skal ud og se på den igen i dag og lige høre lyden i det og er den ok så står der nyt tv i vores stue i morgen ;-)
Af Grandahl
Vær opmærksom på at billedindstillingerne altid står dårligt i butikkerne. Hvis det er w8 du beslutter dig for så er der en anmeldelse her på siden, hvori der også er kalibreringsindstillinger du kan benytte dig af

Go fornøjelse :)
Af Bucaneer
Grandahl skrev:Vær opmærksom på at billedindstillingerne altid står dårligt i butikkerne. Hvis det er w8 du beslutter dig for så er der en anmeldelse her på siden, hvori der også er kalibreringsindstillinger du kan benytte dig af

Go fornøjelse :)
Ja det er jeg også. For de snakkede om i fona de har dem kørende med fabriks indstilling :-)

Men tak for heads up :-)

Glæder mig så meget til det 55" kommer op i stuen :-) så skal mit 42" super model Panasonic fra sidste år i mit gamer rum til min ps4 :-D
Af Bucaneer
Så er det bestilt og skal hentes Torsdag.

Så og hørte det i går, gal for et lækkert tv :-D

Mange tak til jer som har været behjælpelige i den her tråd :-)