Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har netop købt en Samsung SyncMaster 206BW til skærmsamlingen, og er stort set rigtig tilfreds med den... Den har et godt sortniveau, imponerende høj kontras og lysstyrke, og så en hastighed på bare 2 ms...

Problemet er så bare at der peridisk dukker grønne pixels frem, placeret tilfældigt på skærmen... Det er ikke døde pixels og heller ikke fastlåste, da placeringen er tilfældigt. De dukker oftes op hvis jeg f.eks. går ind på en hjemmeside hvor baggrung består af linier af 1 pixels tykkelse... Hvis jeg så minimerer vinduet og åber det igen går de grønne pixels væk.

Hvad kan dette skyldes? Skærmen er tilsluttet med DVI til et Radeon 9000 grafikkort, med 128mb...

Jeg har overvejet om jeg bare skal retunere skærmen og bede om en ny...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er nok nærmere dit grafikkort der ikke kan klare opløsningen. Det at du kan minimere billedet og få det til at gå væk tyder ikke på at det er skærmen overhovedet.
Af GRm8
http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=3780

Det sker også for mig i 16bit farver :) Kun 1 pixel og den flytter sig dog ikke, sket på 2 forskellige skærme og det sker ikke på min anden computer, når den er sat der til.

Jeg har et Asus 7900GT grafikkort.

Skete både på den 22" 226BW jeg købte (som jeg afleverede tilbage da jeg troede det var skærmen?), fik så en Acer AL1951E, og det sammes ker her i 16bit farver.

Jeg køre dog intet i 16bit farver, så det gør mig ikke så meget. ^^
Af eliteMario
Ok... Jeg regnede godt nok med at grafikkortet ville kunne trække det... det er et radeon 9000 agp med 128mb ram...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kan jo nemt tjekke det ved at tage et screenshot:
Hvis du kan grabbe billedet via et screenshot så kan det ikke være en pixelfejl.
Af skibbot
Jeg har samme problemer med de grønne blinkende pixels, med 226bw og et Radeon 9600XT grafikkort.

De grønne pixels kan ikke ses på et screenshot.

Med standard skærmdriveren fra Windows XP var der mange grønne blinkende pixels, men efter jeg installerede skærmdriveren fra Samsung blev der færre af dem.

Er der nogen som helt er blevet af med de grønne bæster?