Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hey FP !

Jeg har lige erhvervet mig, et nyt Samsung 7 Serie 4K, og er forbavset over alle de muligheder det kan, og vil derfor høre om i kendte til en løsning som kunne spare et par apparater væk.

Jeg bruger d.d et Apple TV (2G) med XBMC til streamning af video. At det er XBMC skyldes kun at den kan afspille pakkede filer (ved ikke lige hvad det hedder i fagsproget) dog oplever jeg nu streamning problemer grundet alderen på Apple teknologien, og vil derfor høre om man kunne få en app til TV'et som kunne det samme, og hvis ikke, den bedste løsning til min "udfordring".

Håber i kan give lidt input og råd :)

Tak !
Jeg er ikke helt sikker på hvad det er du vil se, men formoder det er videofiler fra NAS eller PC. Jeg burger selv Plex, som har en glimrende klient som Samsung SMART-TV app.
For at bruge dette behøver du køre Plex server applikationen. Den findes til PC, Apple, og nogen af de større NAS.
I forhold til bare at bruge en DLNA klient får du f.eks. automatisk indexering, så f.eks.TV serier sorteres efter 'nyeste tilføjede' o.s.v. Plex henter også automatisk Metadata, f.eks. en kort beskrivelse etc. Plex kan også transcode filer on-the-fly til formater som forskellige device kan se - dette kræver dog en del CPU power. Du kan også se dine filer remote, og på Android og iOS.