Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JoachimThorsted
Hej Flatpanels!

Jeg har udkig efter et nyt fjernsyn, og har besluttet mig for, at Sony KDL48W605B er noget for mig - da i skriver den er good value for money ;)

Jeg har allerede et ældre Sony der hænger på vægen. Passer vægbeslaget lige over på det nye TV? Har set video og læst at man bruger foden af skærmen, til at hænge den på vægen. Kan det være rigtig, eller kan jeg spænde den lige på mit nuværende ophæng?

Mvh Joachim :)
Brugeravatar
Af RockMedØerne
På nogle af tv modellerne fra Sony er man tvunget til at bruge foden som vægophæng, de kan ikke hænges op med standard vesa beslag, men om det også gælder for den skærm du nævner, skal du nok spørge hos forhandleren om, hvis ikke det er nævnt i dokumentationen - men fænomenet er velkendt fra Sony ialtfald :)
Af Woel
vil gerne høre hvad du finder ud af :)
Af Gringo30
Jeg købte Sony 40W605B i sidste uge i Elgiganten. Man kunne ikke bruge foden som ophæng, så jeg købte ophæng med vesa 300x200. Det fungere fint.
Af thg
Det skulle kun være fra Sony's 2014 8-serie og derover som kun kan bruge medfølgende fod som vægbeslag! Man kan dog købe en adaptor så man kan bruge VESA beslag, men så kommer det desværre til at hænge ret langt fra væggen :(
Af JoachimThorsted
Okay. Jeg siger mange tak for svarene :)